Így lett a sztárok illatából dollármilliós biznisz

rtl.hurtl.hu

2025. május 11. 21:00

A sztárok ma már nem csak a filmvásznon vagy a koncertszínpadon hódítanak, hanem a parfümpiacon is. A saját illatmárka manapság szinte kötelező kelléke egy A-listás karriernek – és nem véletlenül. A parfümüzlet virágzik, és sokkal jövedelmezőbb, mint hinnéd. Most megmutatjuk, kik azok a hírességek, akik nem csak nevet, hanem arcot és stílust is adtak saját illatukhoz.

A sztárok gyakran nem is maguk tervezik a teljes illatot. Jellemzően egy profi parfümházzal kötnek szerződést, kiválasztanak egy illatprofilt, majd nevüket adják hozzá, népszerűsítik kicsit – és már gurul is a lóvé. A parfüm előállítása nem túl drága, viszont az árrés elképesztő – különösen, ha celeb arcról van szó. Nem csoda, hogy egyre többen vágnak bele.

És ha eddig azt hitted, hogy már mindenkiről szó volt, akkor kapaszkodj, mert még jön pár nagy név:


1. Britney Spears – Curious

2004-ben robbant be a parfümpiacra a Curious, és Britney azóta több mint 15 különböző illattal jelent meg. A legsikeresebb celebparfüm-márkák közé tartozik, és még mindig milliós eladásokat produkál.

Így lett a sztárok illatából dollármilliós biznisz
Fotó: Curious by Britney Spears

2. Christina Aguilera – Inspire

Christina már az ezredforduló után elkezdett illatokat készíteni, az Inspire pedig az egyik legismertebb alkotása. Azóta is folyamatosan bővíti kollekcióját érzéki és elegáns parfümökkel.

Christina Aguilera saját síkosítómárkát dob a piacra, úgyhogy most sokat beszél a szexről
Christina Aguilera saját síkosítómárkát dob a piacra, úgyhogy most sokat beszél a szexről

3. Paris Hilton – Fairy Dust

Paris Hilton több mint nyolc illatot adott ki, és évente dollármilliókat keres velük. Az első a Fairy Dust volt egy fiatalos, könnyed illat, mely meglepően népszerű még ma is.

Így lett a sztárok illatából dollármilliós biznisz
Paris Hilton itt már új illatát, a Ruby Rush-t népszerűsíti Indiában (Fotó: Imtiyaz Shaikh/Anadolu Agency via Getty Images)

4. Beyoncé – Heat

2010-ben jelent meg a Heat, amely tüzes, fűszeres és nőies illatként azonnal siker lett. Beyoncé azóta több újabb illatot is piacra dobott, például a Pulse és a Rise nevűeket.

Így lett a sztárok illatából dollármilliós biznisz

5. Jennifer Lopez – Glow

2002-ben indult útjára a Glow, és JLo parfümjei azóta is keresettek. A parfümvonal épp olyan sikkes és energikus, mint maga Jennifer.

Így lett a sztárok illatából dollármilliós biznisz
Fotó: Glow by Jlo

6. Justin Bieber – Someday

2011-ben jött ki a frissen apukává lett Justin Bieber Someday illata, amit női rajongóinak szánt. Bár ő maga férfi, a női illatai eddig mind komoly üzleti sikert arattak.

Így lett a sztárok illatából dollármilliós biznisz

7. Mariah Carey – Dreams

Mariah első parfümje, az M, az Elizabeth Arden közreműködésével készült. A Dreams a későbbi illatai közül az egyik legnépszerűbb, romantikus, lágy tónusaival.

Így lett a sztárok illatából dollármilliós biznisz

8. Jay-Z – Gold

2013-ban jelent meg a Gold, Jay-Z férfias, luxust sugárzó illata. A rapper üzletemberként is sikeresen működik, a parfüm pedig hűen tükrözi ezt a stílust.

Így lett a sztárok illatából dollármilliós biznisz

9. Selena Gomez – Selena Gomez

Selena 2011-ben mutatta be saját nevét viselő illatát. Fiatalos, friss és nőies – pont olyan, mint ő maga ebben az időszakban.

Így lett a sztárok illatából dollármilliós biznisz
Selena Gomez a róla elnevezett illat bemutatóján 2012-ben New Yorkban (Fotó: Rob Kim/FilmMagic)

10. Rihanna – Reb’l Fleur

A Reb’l Fleur 2011-ben robbant be, a Parlux parfümházzal együttműködésben. Rihanna azóta több illatot is piacra dobott, mind erős karakterrel és szenvedélyes stílussal.

Így lett a sztárok illatából dollármilliós biznisz

11. Katy Perry – Purr

A Purr 2010-ben debütált, cicás üvegével azonnal emlékezetessé vált. Katy azóta több illatot is kiadott, mind játékos, fiatalos stílusban.

Így lett a sztárok illatából dollármilliós biznisz
Katy Perry amerikai énekesnő parfümje, a Killerqueen Berlinben (Fotó: Anita Bugge/WireImage)

12. Shakira – S by Shakira

Shakira 2010-ben lépett be a piacra, és az S by Shakira illatot követően még öt másik parfümmel rukkolt elő, mind a mediterrán érzékiséget képviselve.

Így lett a sztárok illatából dollármilliós biznisz

13. Antonio Banderas – Diavolo

Az egyik első férfi híresség volt Antonio Banderas, aki saját parfümöt indított – még 1997-ben. A Diavolo máig népszerű, és azóta több mint tíz illata jelent meg férfiaknak és nőknek egyaránt.

Így lett a sztárok illatából dollármilliós biznisz

14. Jennifer Aniston – Jennifer Aniston

A 2010-ben debütált Jennifer Aniston illata, mely visszafogott, természetes és napfényes – pont olyan, mint a színésznő imidzse. A citrusos és virágos jegyekkel dolgozó illat a letisztult elegancia mintapéldánya.

Így lett a sztárok illatából dollármilliós biznisz
Jennifer Aniston 2010-ben mutatta be első saját parfümét (Photo by Gareth Cattermole/Getty Images)

15. Taylor Swift – Wonderstruck

Taylor Swift első parfümjét 2011-ben adta ki, és a Wonderstruck névre hallgat. Tündérmeséket idéző, romantikus illat, ami a fiatalabb rajongókat célozta meg.

Így lett a sztárok illatából dollármilliós biznisz
Fotó: PR

16. Lady Gaga – Fame

Lady Gaga nem okozott csalódást a parfümpiacon sem: a Fame 2012-ben jelent meg, és fekete színű folyadékával azonnal figyelmet keltett. Különleges, merész illat – akárcsak ő maga.

Így lett a sztárok illatából dollármilliós biznisz

17. Nicki Minaj – Pink Friday

2012-ben debütált Nicki Minaj első illata, a Pink Friday. Az extravagáns üveg, ami maga Nicki fejét mintázza, szinte ikonikus lett, az illat pedig édes és gyümölcsös.

Így lett a sztárok illatából dollármilliós biznisz

18. Sarah Jessica Parker – Lovely

A Szex és New York sztárja, Sarah Jessica Parker 2005-ben jelentette meg a Lovely nevű parfümöt, ami a kifinomult, városi nő stílusát tükrözi. Az illat ma már klasszikusnak számít.

Így lett a sztárok illatából dollármilliós biznisz
Sarah Jessica Parker a Superdrug áruházban Londonban, parfümje bemutatóján (Fotó: David M. Benett/Dave Benett/Getty Images for Superdrug)

19. Avril Lavigne – Black Star

Avril 2009-ben debütált a Black Star nevű illattal, ami fiatalos, vagány, mégis édes kompozíció. A parfüm azoknak szól, akik nem szeretik a sablonokat.

Így lett a sztárok illatából dollármilliós biznisz

20. David Beckham – Instinct

A férfi celebparfümök királya egyértelműen David Beckham. Az Instinct 2005-ben jelent meg, és azóta is az egyik legkelendőbb férfi sztárparfümök egyike.

Így lett a sztárok illatából dollármilliós biznisz
David Beckham, az Inter Miami tulajdonosaként a 2025-ös Concacaf Bajnokok Kupája mérkőzés előtt Los Angelesben (Fotó: Shaun Clark/Getty Images)


Miért éri meg saját parfümöt készíteni?

Amikor egy híresség eléri a csúcsot, szinte adja magát a kérdés: mi jöhet még? A válasz gyakran az, hogy saját termékvonal. A parfüm tökéletes választás – kis költséggel, nagy profittal jár, és még presztízst is ad. A hírességek jellemzően egy profi parfümházzal dolgoznak együtt, akik a technikai részét viszik: az illatkompozíciót, a gyártást és a csomagolást. A sztár dolga „csak” annyi, hogy kiválassza az illatot, és reklámozza.

Olvasd el ezt is! Valóban fenntarthatók a hírességek márkái? Kiderült!

Fotók: PR, Getty Images