REKLÁM

Brutális összeget visz el a konzultációs kampány, 20 milliárdnál is több mehet el idén kormánykommunikációra

Brutális összeget visz el a konzultációs kampány, 20 milliárdnál is több mehet el idén kormánykommunikációra

6:42
ReggeliTudatos vásárlás: hogyan kerülhetjük el az impulzusvásárlás csapdáit?
2024. december 12. 12:22

Tudatos vásárlás: hogyan kerülhetjük el az impulzusvásárlás csapdáit?

A vásárlás mindennapjaink szerves része, sokszor szinte automatikusan történik. Azonban, ha nem figyelünk oda, az impulzusvásárlások jelentős pénzkidobáshoz vezethetnek. A tudatos vásárlás a tervezésen és az információk megfelelő feldolgozásán alapul. Erről beszélt Balassa Gábor, reklámszakember, aki betekintést nyújtott abba, hogyan hozhatunk jobb döntéseket vásárlásaink során, és hogyan kerülhetjük el a felesleges kiadásokat.
5:54
FókuszLátványos kisfilmekkel tesszük színesebbé az RTL-t, csatornánk arcaival már a reklámszünetekben is találkozhatnak
2024. szeptember 27. 20:41

Látványos kisfilmekkel tesszük színesebbé az RTL-t, csatornánk arcaival már a reklámszünetekben is találkozhatnak

Majka, Kokó, Lovas Rozi, Gáspár Kata, Szellő István, Rábai Balázs az RTL arcai a teljesség igénye nélkül. Mától velük is találkozhatnak a műsorok közötti szünetekben. A műsorstruktúra változásával újabb kisfilmek érkeznek. A Fókusz ott volt a kétnapos forgatáson, ahol minden szereplőt saját műsorának környezetében vettek fel. Érdemes a jeleneteket többször és figyelmesen megnézni: a szemfülesek sok érdekes részletet vehetnek észre bennük.
10:35
ReggeliKreatív utánpótlás a reklámszakmában: idén is nagyot szólt a Cannes Lions (X)
2024. július 29. 12:27

Kreatív utánpótlás a reklámszakmában: idén is nagyot szólt a Cannes Lions (X)

71. alkalommal rendezték meg a reklámvilág csúcseseményét, a Cannes Lions International Festival of Creativityt. Varga Gábor Zoltán, a MAKSZ (a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének) alelnöke elmondta, idén is ők voltak a nemzetközi esemény hivatalos magyar partnerei. Komolyan foglalkoznak a kreatív utánpótlással is, van egy magyar előválogató, ahova olyan 30 év alatti fiatalok nevezhetnek, akik a reklámszakmában dolgoznak, és van jártasságuk is benne. De hogyan alakult a reklámélet az utóbbi években? Kiderül a videóból. 
2:54
Videó10 éves a Lex RTL, amit még Novák Előd is bírált
2024. július 4. 16:55

10 éves a Lex RTL, amit még Novák Előd is bírált

Napra pontosan 10 éve szavazta meg a parlament a média- vagy reklámadó módosítását, ami ellen a teljes médiaszakma igyekezett fellépni. A törvényt, amely a vállalatokat reklámbevételüktől függő mértékű adó megfizetésére kötelezte, lényegében az RTL-re fazonírozták. A szavazás előtt a beterjesztő, L. Simon László azt mondta; az adóelkerülés miatt vezetik be a törvényt, holott az RTL anélkül is csaknem 9 milliárd forint adót fizetett be a költségvetésbe 2013-ban. Érdekesség, hogy a törvényt olyan személyek is kritizálták, mint az akkor még LMP-s Schiffer András és a 2014-ben még a Jobbikban politizáló Novák Előd. Igaz, pártja aztán megszavazta a módosítót.
1:45
Cápák között100 milliót kértek digitális liftreklámra az Infoscreen vállalkozói
2024. február 25. 20:40

100 milliót kértek digitális liftreklámra az Infoscreen vállalkozói

Gubicza Mátyás és Gubicza Richárd innovatív projekttel érkeztek a Cápákhoz, amivel a társasházak lakóinak életét szeretnék megkönnyíteni. Mátyás zuhanyzós élménye ihlette a három komponensből álló rendszert, ami digitális faliújságként, videós hirdetési felületként és mobil applikációként funkcionál, jelenleg 82 társasházban. További terjeszkedéshez 100 millió forintra lenne szükségük, amiért a befektetők 20%-os részesedést kapnának az Infoscreen vállalkozásból.
2:06
VideóA rossz budapesti utakkal reklámozta kocsija kényelmét az egyik legnagyobb autógyártó
2024. február 12. 7:16

A rossz budapesti utakkal reklámozta kocsija kényelmét az egyik legnagyobb autógyártó

Sok autós bosszankodik a burkolatok állapota miatt Budapesten. Az egyik legnagyobb európai autógyártó cég azonban lehetőséget látott a magyar főváros rossz útjaiban, konkrétan azok segítségével reklámozták saját márkájukat 2019-ben. A társaság Budapest belvárosában készítette el a filmet, amelyet Európa más országaiban is vetítettek. Az RTL Híradónak nyilatkozó autósok akkor azt mondták igazak az utak állapotával kapcsolatban a reklámban látottak. 
5:58
Reggeli„Legyünk éberek, és ne legyenek tabuk” – bármilyen korú gyerekkel lehet beszélgetni a megfelelő szavakkal
2024. január 24. 9:30

„Legyünk éberek, és ne legyenek tabuk” – bármilyen korú gyerekkel lehet beszélgetni a megfelelő szavakkal

Polányi Viktória pszichológus szerint mindig a felnőttek értelmezik a világot a gyerekek számára. Ezért is fontos, hogy a H&M gyerekeket szexualizáló, törölt kampányára és egyéb jelenségekre hogyan reagálunk. Szerinte nem jó irány, hogy annak alapján ítéljük meg a gyerekeket, hogy mennyire menőn vannak felöltözve. Úgy fogalmazott: „a H&M aljas hirdetése azt sugallja a pedofiloknak, hogy a kislányok utáni vágyakozás rendben van”. A szakértő hangsúlyozta, hogy beszélgessünk a gyerekekkel, hiszen bármilyen korú gyerekkel lehet bármiről beszélgetni az életkoruknak megfelelően. 
BulvárImádjuk, vagy utáljuk a karácsonyi hirdetéseket? Íme az öt legemlékezetesebb ünnepi reklám
2023. december 10. 8:07

Imádjuk, vagy utáljuk a karácsonyi hirdetéseket? Íme az öt legemlékezetesebb ünnepi reklám

Van, aki a reklámokat az év minden időszakában utálja, de még az ilyen emberek is képesek félretenni az ellenérzéseiket, ha igazán ötletes és emlékezetes hirdetéseket látnak. Karácsony minden szempontból kiemelt időszak, ilyenkor nagyon nagy a verseny, így érthető, ha a kreatív szakemberek igyekeznek valami olyasmit kitalálni, amivel ki lehet tűnni a tömegből. A vásárlók tömegének egyre inkább elege van a karácsonyi reklámokból, de azért megvannak a kedvenceik: ezekből szedtünk össze ötöt.
BelföldMVM-szerződések: a hirdetési pénzek háromnegyede kormánypárti médiumokhoz került
2023. október 9. 6:58

MVM-szerződések: a hirdetési pénzek háromnegyede kormánypárti médiumokhoz került

A Magyar Villamos Művek két év alatt több mint 8 milliárd forint értékben jelentetett meg hirdetéseket, ennek az összegnek a háromnegyede kormánypárti médiumokhoz került – derült ki az rtl.hu által megszerzett dokumentumokból. A maradék kétmilliárd egy részénél is kimutatható valamilyen kormányzati kapcsolat, az pedig jóval ritkábban fordult elő, hogy olyan sajtótermékben hirdettek, ahol megjelenhet a hatalommal szembeni kritikus gondolat is. Az állami vállalat azt közölte, hogy a tervezési és médiavásárlási feladatokat teljesen a Nemzeti Kommunikációs Hivatal által kiválasztott kommunikációs ügynökség látja el, a kampányokról pedig velük közösen gondoskodnak „átfogó médiapiaci ismeretekkel rendelkező szakemberek”.
7:56
ReggeliMár kattintani sem kell, hogy kémszoftver kerüljön a telefonunkra
2023. szeptember 21. 12:36

Már kattintani sem kell, hogy kémszoftver kerüljön a telefonunkra

Mindenki tapasztalja, hogy a reklámok nem csak zavaróak, de kifejezetten személyesek is tudnak lenni. Egy izraeli cég azonban még egyet lépett és úgy tudni, bizonyos reklámokat kémprogramokkal láttak el. Keleti Arthur kibertitok-jövőkutató a Reggeliben magyarázta el, pontosan mit is jelnet ez. A hírszerzési eszközök világa különleges: ha a reklámok bekerülnek a telefonokra, számítógépünkre – és lássuk be, már ott vannak –, a kémszoftverek ezeknek a reklámoknak a hibáit kihasználva eljuthatnak a rendszerünkbe, adat- és hírszerzési céllal. Leegyszerűsítve, míg eddig kaptunk egy megtévesztő e-mailt, amire rá kellett kattintani ahhoz, hogy a program beférkőzhessen a mobilunkra, most már kattintani sem kell, a reklámokkal automatikusan érkezhetnek a veszélyes kémprogramok.
GazdaságItt a magyarázat: ezért látni egyre több málló, szemetelő óriásplakátot az utak mentén
2023. szeptember 15. 11:23

Itt a magyarázat: ezért látni egyre több málló, szemetelő óriásplakátot az utak mentén

Aki Budapesten napi szinten közlekedik, észrevehette, hogy az utóbbi hónapokban kevesebb a friss óriásplakát, miközben lejárt szavatosságú vagy hámló hirdetések rondítják környezetüket. Vajon a válság tett be a piacnak, vagy egyszerűen leáldozott ennek a hirdetési formának? Hogyan spórolnak a plakátos cégek, és milyen változást hoz jövőre a köztéri reklámpiacon egy törvénymódosítás? A Magyar Reklámszövetség szakértője világosított fel.