Rangos elismerést kapott az RTL

rtl.hurtl.hu

2025. július 18. 11:15

Az RTL egykori „Szerintem” kampánya nyerte el a 25. Arany Penge jubileumán átadott Gyémánt Penge díjat, amelyet a hazai reklámszakma az elmúlt 25 év legkiemelkedőbb Grand Prix-díjas munkájának ítélt oda, így a „csirkés fiú” végleg beírta magát a hazai reklámtörténelembe. A kampány az RTL tavaly, tragikus körülmények között elhunyt marketingkommunikációs vezetője, Révész Zsuzsa ikonikus projektje volt, a díjat az ő emlékének ajánlja az RTL.

Ki volt a „csirkés fiú”?

A kampány eredettörténete is szinte filmbe illő: az Akció reklámügynökség próbaanyagként küldte az ötletet az RTL-nek. 

A próbavideóban Lisztóczky Attila, a kreatív ötlet kidolgozója szerepelt. 

Révész Zsuzsa, az RTL akkori kommunikációs vezetője pedig úgy döntött, hogy a kampányt a pilot szereplőjével és egyszerű díszletével rendeli meg az RTL.

A “csirkés fiú” karaktere hosszú évekre belopta magát a nézők szívébe a gumicsirkével, és olyan szókapcsolatokat adott a közbeszédnek és popkultúrának, mint „partraszállós-csajozós, üldözős-cowboyos, tengeralattjárós, indiános-szamurájos- karatés, maffiás-vígjáték, tankos romantikus”, illetve természetesen a spotokban ismétlődő „Szerintem.” zárómondat.

Egy gumicsirke szárnyalása

A „csirkés fiú” karaktere és szövegei, a kanapé, a pulcsi és persze a híres gumicsirke korszakos mémmé vált jóval a közösségi média térnyerése előtt. Ezt mi sem mutatja jobban, mint hogy

 a „Szerintem” kampány idején a hazai gumicsirkék eladási száma annyira megnőtt, hogy az még a külföldi gyártó figyelmét is felkeltette.

A „Szerintem” kampány máig hivatkozási pont a hazai reklámtörténetben: egy korszak hangulata, a kereskedelmi televíziózás felfutása, és a nyelvi humor sikere sűrűsödik benne. A Gyémánt Penge díj pedig hivatalosan is kimondta, hogy ez a csirke aranyat ért, sőt! Gyémántot.

Rangos elismerést kapott az RTL – Révész Zsuzsa emlékének ajánlja a díjat a csatorna
Gyémánt Penge díj 2025

Az alkotók, akik beírták magukat a hazai reklámtörténelembe:

  • Ügynökség: Akció

Geszti Péter, Herpay Kazi, Péter T. Slinn (Pepe), Lisztóczky Attila (Liszti), Fendrik Péter (Pupi)

  • RTL Magyarország

Révész Zsuzsa, Kolosi Péter

Megható gesztussal emlékezik Révész Zsuzsára az RTL

A Gyémánt Pengével díjazott kampány Révész Zsuzsa, az RTL korábbi marketingkommunikációs vezetőjének projektje volt, ami Kolosi Péter, az akkori programigazgató, ma tartalomért felelős vezérigazgató-helyettes, támogatásával és iránymutatásával valósulhatott meg.

„2004-ben mindössze arról szerettünk volna egy kampányt csinálni, hogy milyen filmek futnak az RTL-en. Végül egy korszakos mém, egy reklámikon lett belőle, köszönhetően Révész Zsuzsának és Geszti Péternek. Az ő humorukat, ízlésüket, reklámstratégiai érzéküket dicséri, hogy ma is pontosan ugyanarra gondol mindenki, ha elhangzik az a szó, hogy „Szerintem.”. Erre kevesen képesek, és nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy annak idején tőlük tanulhattam a marketing alapjait. Az, hogy ma is beszélünk róla, sokat elmond a kampány hatásáról” - emlékezett vissza Kolosi Péter az RTL tartalomért felelős vezérigazgató-helyettese, akkori programigazgatója.  

„Ez a kampány akkoriban egy kicsit minden szabályt újraírt. Megmutatta, hogy a reklám nemcsak eladni tud, hanem túlmutat önmagán, közös nyelvet teremt és egy korszakot, a kereskedelmi televíziózás hőskorát határozza meg. Mind a kampány, mind pedig a Gyémánt Penge díj Kolosi Péter és Révész Zsuzsa érdeme. Ők voltak a kreatív és sok szempontból vakmerő motorjai ennek a sorozatnak. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy ez az ikonikus kampány most újra reflektorfénybe került.” - mondta Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója a díj átvétele után.

A kampány az RTL tavaly, tragikus körülmények között elhunyt marketingkommunikációs vezetője, Révész Zsuzsa ikonikus projektje volt, így a díjat az ő emlékének ajánlja az RTL.