Összefüggést találtak a dohányzás és a közösségimédia-használat között
2024. április 28. 18:37
A Bostoni Egyetem új kutatása megállapította, hogy a közösségi média gyakori használata növeli a dohányzási szokások kialakulásának kockázatát a fiataloknál.
A Bostoni Egyetem új kutatása megállapította, hogy a közösségi média gyakori használata jelentősen növelheti a fiatalok körében a dohányzási szokások kialakulásának kockázatát – írja a Jerusalem Post.
Az Addictive Behaviors című folyóiratban most megjelent tanulmányuk szerint a TikTok, a Facebook, az Instagram és más közösségi médiumok gyakori használata összefügg a fiatalok körében a dohánytermékek, köztük az elektromos cigaretta használatának megnövekedett kockázatával.
A bostoni kutatók azt találták, hogy azok a korábban nemdohányzó fiatalok, akik naponta használják a közösségi médiát, 67 százalékkal nagyobb valószínűséggel kezdenek el cigarettázni egy év elteltével, mint azok, akik ritkábban használják ezeket a platformokat. Azt is kimutatták, hogy a rászokás kockázata még nagyobb azon fiatalok körében, akik követik a dohánymárkák által megosztott tartalmakat.
A kutatók szerint azoknak a szülőknek, akik nem szeretnék, hogy gyermekeik rászokjanak, szigorúan felügyelniük kellene a közösségimédia-jelenlétüket. Emellett pedig arra sürgetik a szabályozókat, hogy szigorítsák a közösségi médiában történő dohánytermék-reklámozásra vonatkozó előírásokat.
Nyitókép (illusztráció): Pexels