KÖZÖSSÉGI MÉDIA

A 21. század legpusztítóbb csendes járványa lehet a digitális magány

A 21. század legpusztítóbb csendes járványa lehet a digitális magány

7:09
ReggeliEgyedüllét vs. online világ: Miért fél a Z- és Alfa-generáció a magánytól?
2025. február 27. 13:23

Egyedüllét vs. online világ: Miért fél a Z- és Alfa-generáció a magánytól?

Manapság szinte lehetetlen igazán egyedül lenni – a telefonunk, a közösségi média és az állandó online jelenlét miatt a Z- és Alfa-generáció sosem tapasztalja meg a magányt úgy, ahogy az idősebbek. Pedig az egyedüllét segíthet abban, hogy jobban megismerjük magunkat, átgondoljuk az életünket és akár erősebbé is váljunk. De vajon tényleg generációs kérdés ez, vagy inkább személyiségfüggő?
8:38
ReggeliTömegesen költöznek el a gyerekeiket posztoló influencerek
2025. február 27. 12:14

Tömegesen költöznek el a gyerekeiket posztoló influencerek

A gyerekek közösségi médiás szereplése és a „kidfluencer” jelenség egyre inkább megosztó témává válik, hiszen sokszor a szülők a gyerekeik „cukiságára” építenek, miközben nem mindig gondolnak a digitális világ veszélyeire. A gyerekek pénzügyi érdekeinek védelme érdekében fontos lenne, hogy ők is részesedjenek a tartalmaikból származó bevételekből, miközben a jogi és etikai kérdések is egyre nagyobb figyelmet kapnak. Klausz Melinda, közösségi média szakértő véleményét kérdeztük a témával kapcsolatban.
7:33
ReggeliEldöntheti egy politikus sorsát a közösségi média?
2024. október 10. 16:01

Eldöntheti egy politikus sorsát a közösségi média?

Egyre nagyobb jelentőséggel bírnak a közösségi oldalak a politikai küzdelemre, így fontos, hogy a politikusok miként szerepelnek ebben a versenyben. Magyar Péter szinte a feltűnése óta uralja a magyar médiát. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, hogyan lehet fenntartani az emberek érdeklődését a közösségi médiában, illetve hogyan tud lépést tartani mindezzel a kormánypárt, ezekről kérdeztük a Reggeliben Forgács Mariann, social média szakértőt.
2:28
HíradóMegkérdezte az RTL Híradó, mennyi pénzt költöttek kormánykommunikációra az árvíz idején
2024. szeptember 24. 18:48

Megkérdezte az RTL Híradó, mennyi pénzt költöttek kormánykommunikációra az árvíz idején

Orbán Viktor közösségi oldala a múlt péntekig 30 millió forintot költött az árvízi védekezés megtekintéséről szóló Facebook-tartalmak hirdetésére, és hasonló tartalmakat a Fidesz is több millióért népszerűsített – ezt a Telex összesítette. Korábban a kormányszóvivő azt mondta: nem szerencsés politikai célokra használni az árvízhelyzetet. Hogy pontosan mennyi közpénzt költöttek közösségi médiás hirdetésekre az árvíz idején, azt ma hiába kérdeztük.
6:58
Reggeli„Akkor érzem jól magam, ha éhes vagyok” – ismét kifordult magából a világ a közösségi oldalakon
2024. augusztus 15. 10:47

„Akkor érzem jól magam, ha éhes vagyok” – ismét kifordult magából a világ a közösségi oldalakon

Klausz Melinda közösségimédia-szakértő szerint a fiatalok evészavarának kialakulása szorosan összefügg a social media használatával. Az algoritmusok a felhasználók érdeklődése alapján alakítják a tartalmi kínálatot, ami gyorsan veszélyessé válhat, különösen az eleve sebezhető emberek számára. A szakértő szerint mindezt „szűrőbuborék modellnek” hívják, és a szülő felelőssége, hogy kiiktassa ezt kamasz gyereke életéből.
KülföldIlyen, amikor egy senki által meg nem választott milliárdos beleszól egy ország belügyeibe
2024. augusztus 13. 15:32

Ilyen, amikor egy senki által meg nem választott milliárdos beleszól egy ország belügyeibe

Elon Musk polgárháborút vizionált, és a brit kormánynak is nekiment azután, hogy a saját közösségi platformján is terjedő álhírek szélsőjobboldali zavargásokat váltottak ki az Egyesült Királyságban. A brit kormány felelős viselkedést várna el a milliárdostól, akit kétszázmillióan követnek világszerte, de nem igazán látszik, hogyan kérhetnék számon.
Tudomány-TechElég a Facebooknak annyit tudnia rólad, hogy fiatal férfi vagy, és eláraszt nőgyűlölő tartalmakkal
2024. július 26. 16:17

Elég a Facebooknak annyit tudnia rólad, hogy fiatal férfi vagy, és eláraszt nőgyűlölő tartalmakkal

Mindannyian tapasztaltuk már, amikor a közösségi média megpróbálja lekövetni, mi az, amivel a legjobban le tudja kötni a figyelmünket: ha bővül a család, akkor kisbabás posztokkal van tele a falunk, ha imádunk főzni, egyik kajás tartalom jön a másik után. De mi van akkor, ha a Facebooknak és az Instagramnak semmilyen tudása nincs a felhasználóról a korát és a nemét leszámítva? Letesztelték, és aggasztó eredmény született.  
11:17
ReggeliKicsoda a Budapesten vicsorgó IShowSpeed, és miért követi őt ennyi fiatal?
2024. július 22. 14:30

Kicsoda a Budapesten vicsorgó IShowSpeed, és miért követi őt ennyi fiatal?

Külső szemlélőként felfoghatatlan, hogyan szólíthat meg sok millió fiatalt botrányos videóival a nemrég Budapesten is végigszáguldozó 19 éves IShowSpeed amerikai influenszer, tartalomgyártó. Guld Ádám médiakutatóval, kommunikációs szakemberrel a Reggeliben megpróbáltuk megfejteni, vajon mivel képes lekötni követői figyelmét az ugató, vicsorgó, erkölcsi szempontból veszélyes közösségimédia-sztár.
ÉletmódSzó szerint belehalunk a dühbe, a közösségi média viszont folyamatosan felhúz minket
2024. július 7. 19:56

Szó szerint belehalunk a dühbe, a közösségi média viszont folyamatosan felhúz minket

Egy friss kutatás szerint már egy rövid dühkitörés is növeli a szívrendellenességek kockázatát, illetve az elhalálozás veszélyét, ez az érzelem nagyobb hatással van a szív és érrendszer egészségére, mint a bánat vagy a szorongás. Manapság egyre könnyebben húzzák fel magukat az emberek – ebben pedig a közösségi média nemhogy szerepet játszik, de még jutalmazza is a felhasználót az indulatáért.
2:36
HíradóA médiakutató szerint ez „szőnyegbombázás”: százmilliókat költöttek politikai reklámokra a magyar hirdetők
2024. május 28. 19:00

A médiakutató szerint ez „szőnyegbombázás”: százmilliókat költöttek politikai reklámokra a magyar hirdetők

Több mint 750 millió forintot költöttek el a közösségi médiában politikai reklámokra a magyar hirdetők egyetlen hónap alatt, április második és május első felében. Nagyságrendileg annyit, mint a nyolcszor népesebb Németországban – erről a Lakmusz írt először. A Top10-es hirdetők listáját a Fidesz és a kormánypárthoz köthető szereplők uralják. „Szőnyegbombáznak” – fogalmazott az RTL Híradónak nyilatkozó médiakutató. 
Tudomány-TechÍme a legtrendibb, de legveszélyesebb kihívások a közösségi médiában – ezért vesz részt olyan sok gyerek bennük
2024. május 17. 15:52

Íme a legtrendibb, de legveszélyesebb kihívások a közösségi médiában – ezért vesz részt olyan sok gyerek bennük

Ajtórugdosás, „krómolás” és a társaik: mostanában ezek a közösségi médiában terjedő kihívások kerültek a hatóságok célkeresztjébe, miután sérülés vagy haláleset lett a dologból. Eláruljuk, mik a gyerekekre legveszélyesebb, mostanában divatos kihívások, és azt is segítünk megérteni, miért csatlakoznak ezekhez olyan sokan.