Európa legrosszabb légitársaságai – itt a 2025-ös rangsor

rtl.hurtl.hu

2025. július 16. 8:05

Egy friss felmérés szerint nagy különbségek vannak az európai légitársaságok teljesítményében. A Flightright elemzése több millió utasvisszajelzés és repülési adat alapján rangsorolta a cégeket. A vizsgálat középpontjában a megbízhatóság, a kártérítések gyorsasága és az ügyfélszolgálat minősége állt.

Egy friss rangsor alapján jelentős különbségek mutatkoznak az európai légitársaságok teljesítményében. A 2025-ös listát a fogyasztóvédelmi specialista Flightright készítette, több millió repülési adat és utasvisszajelzés alapján. Az értékelés során három fő szempontot vizsgáltak: megbízhatóság (járatkésések és -törlések), kártérítések kifizetésének gyorsasága és az ügyfélszolgálat minősége.

Íme a legfontosabb megállapítások:

Finnair lett Európa legrosszabb légitársasága

  • Összpontszám: 2,48 az 5 csillagból
  • Megbízhatóság: csak 1,5 csillag
  • Kártérítési gyakorlat: 3 csillag, az átlagosnál gyengébb

A Flightright szerint ez azt mutatja, hogy nem feltétlenül a diszkont légitársaságok teljesítenek rosszul – a Finnair hagyományosan prémium szolgáltató, mégis a lista végére került.

Európa legrosszabb légitársaságai – itt a 2025-ös rangsor

Discover Airlines a legjobb a listán

  • Összpontszám: 3,33
  • Kiemelkedő kártérítési gyakorlat: 5 csillag
  • Általános ügyintézés és megbízhatóság terén is stabil teljesítményt nyújtott

Eurowings és Iberia is jól szerepelt

  • Eurowings: 3,32
  • Iberia: 3,25, különösen jó megbízhatósági mutatóval (4,5 csillag)

A legjobban teljesítő légitársaságok elsősorban a pontos járatokkal és gyors kártérítéssel tűnnek ki

Kártérítések: továbbra is sok a probléma

  • Turkish Airlines, Vueling és Ryanair: csak 2 csillag a kártérítések kifizetésére
  • Lufthansa és British Airways: 3 csillag, azaz csak közepes teljesítmény

Bár látható némi javulás az előző évhez képest, sok utas még mindig hónapokat, akár éveket vár a jogos kártérítésre.

Európa legrosszabb légitársaságai – itt a 2025-ös rangsor

Ügyfélelégedettség: senki sem tűnik ki igazán

Egyetlen légitársaság sem ért el 3 csillagnál magasabb eredményt

  • British Airways: 3,15, a legjobb érték ebben a kategóriában
  • Austrian Airlines: 3,07
  • EasyJet és SAS: a legrosszabb ügyfélélmény, 2,03, illetve 2,05 ponttal

Teljes rangsor – Európa 20 legnagyobb légitársaságának értékelése (2025)

  1. Discover Airlines 3,33
  2. Eurowings 3,32
  3. Iberia 3,25
  4. TAP Portugal 3,24
  5. TUIfly 3,23
  6. Austrian 3,19
  7. Lufthansa 3,18
  8. Air France 3,15
  9. Widerøe 3,14
  10.  SAS 2,85
  11. Turkish Airlines 2,80
  12.  Swiss 2,76
  13.  Condor 2,72
  14.  Wizz Air 2,72
  15.  British Airways 2,72
  16.  KLM 2,72
  17.  EasyJet 2,68
  18.  Ryanair 2,58
  19.  Vueling 2,52
  20.  Finnair 2,48

Megjegyzés: Az értékelések 1-től 5 pontig terjednek, ahol 1 a leggyengébb, 5 a legjobb eredmény. A lista alapját a Flightright 2025-ös adatelemzése képezi, amely a járatok pontosságát, a kártérítések kifizetését és az ügyfélszolgálati teljesítményt egyaránt figyelembe veszi.

Ezt láttad? Tíz percig pilóta nélkül repült egy utasszállító, a kapitány mosdóba ment

Kapcsolódó témák:

Fotók: Freepik