Európa legrosszabb légitársaságai – itt a 2025-ös rangsor
2025. július 16. 8:05
Egy friss felmérés szerint nagy különbségek vannak az európai légitársaságok teljesítményében. A Flightright elemzése több millió utasvisszajelzés és repülési adat alapján rangsorolta a cégeket. A vizsgálat középpontjában a megbízhatóság, a kártérítések gyorsasága és az ügyfélszolgálat minősége állt.
Egy friss rangsor alapján jelentős különbségek mutatkoznak az európai légitársaságok teljesítményében. A 2025-ös listát a fogyasztóvédelmi specialista Flightright készítette, több millió repülési adat és utasvisszajelzés alapján. Az értékelés során három fő szempontot vizsgáltak: megbízhatóság (járatkésések és -törlések), kártérítések kifizetésének gyorsasága és az ügyfélszolgálat minősége.
Íme a legfontosabb megállapítások:
Finnair lett Európa legrosszabb légitársasága
- Összpontszám: 2,48 az 5 csillagból
- Megbízhatóság: csak 1,5 csillag
- Kártérítési gyakorlat: 3 csillag, az átlagosnál gyengébb
A Flightright szerint ez azt mutatja, hogy nem feltétlenül a diszkont légitársaságok teljesítenek rosszul – a Finnair hagyományosan prémium szolgáltató, mégis a lista végére került.
Discover Airlines a legjobb a listán
- Összpontszám: 3,33
- Kiemelkedő kártérítési gyakorlat: 5 csillag
- Általános ügyintézés és megbízhatóság terén is stabil teljesítményt nyújtott
Eurowings és Iberia is jól szerepelt
- Eurowings: 3,32
- Iberia: 3,25, különösen jó megbízhatósági mutatóval (4,5 csillag)
A legjobban teljesítő légitársaságok elsősorban a pontos járatokkal és gyors kártérítéssel tűnnek ki
Kártérítések: továbbra is sok a probléma
- Turkish Airlines, Vueling és Ryanair: csak 2 csillag a kártérítések kifizetésére
- Lufthansa és British Airways: 3 csillag, azaz csak közepes teljesítmény
Bár látható némi javulás az előző évhez képest, sok utas még mindig hónapokat, akár éveket vár a jogos kártérítésre.
Ügyfélelégedettség: senki sem tűnik ki igazán
Egyetlen légitársaság sem ért el 3 csillagnál magasabb eredményt
- British Airways: 3,15, a legjobb érték ebben a kategóriában
- Austrian Airlines: 3,07
- EasyJet és SAS: a legrosszabb ügyfélélmény, 2,03, illetve 2,05 ponttal
Teljes rangsor – Európa 20 legnagyobb légitársaságának értékelése (2025)
- Discover Airlines 3,33
- Eurowings 3,32
- Iberia 3,25
- TAP Portugal 3,24
- TUIfly 3,23
- Austrian 3,19
- Lufthansa 3,18
- Air France 3,15
- Widerøe 3,14
- SAS 2,85
- Turkish Airlines 2,80
- Swiss 2,76
- Condor 2,72
- Wizz Air 2,72
- British Airways 2,72
- KLM 2,72
- EasyJet 2,68
- Ryanair 2,58
- Vueling 2,52
- Finnair 2,48
Megjegyzés: Az értékelések 1-től 5 pontig terjednek, ahol 1 a leggyengébb, 5 a legjobb eredmény. A lista alapját a Flightright 2025-ös adatelemzése képezi, amely a járatok pontosságát, a kártérítések kifizetését és az ügyfélszolgálati teljesítményt egyaránt figyelembe veszi.
Ezt láttad? Tíz percig pilóta nélkül repült egy utasszállító, a kapitány mosdóba ment
Kapcsolódó témák:
- Utazás előtt figyelj: 6 tiltott gyógyszer a fedélzeten
- Félsz a repüléstől? Ezt próbáld ki, mielőtt felszállnál
Fotók: Freepik