Gazdaság

Reagált a MÁV az osztrák lépésre, hogy levágták a magyar vasutat a nyugat-európai hálózatról

rtl.hurtl.hu

2023. szeptember 29. 17:27

A MÁV szerint az osztrák vasútnak kell most segíteniük azoknak az utasoknak Bécsben, akik a Münchenbe, Salzburgba és Linzbe tartanak.

Ahhoz, hogy az ÖBB Bécsben ne kényszerítse átszállásra a Budapest felől érkező utasokat, olyan lépéseket kellett volna megtennünk, amelyek a magyarországi belföldi közlekedést érintették volna aránytalanul hátrányosan – közölte a MÁV péntek délután. A magyar vasúttársaság arra reagált, hogy az ÖBB bejelentette, hogy az állandó késések miatt levágják a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról, október 2. és október 26. között Budapestről Bécsen keresztül Münchenbe közvetlen járatok nem közlekednek, a Salzburgba és Linzbe utazóknak is át kell szállniuk Bécsben.

A MÁV közleménye szerint most az osztrák vasútnak kell olyan lépéseket tenni, amivel az utasoknak kedveznek. Példának hozták fel, hogy segíthetnek a csatlakozó járatok közeli vágányokról történő indításával vagy azzal, hogy bevárják a türelmi időn belül érkező Budapest járatokat. Azt is hozzátették, az ÖBB és a MÁV illetékesei között az egyeztetés folyamatos.

A MÁV-VOLÁN-csoport szerint ők mindent megtesznek a nemzetközi vonatok közlekedtetése során a menetrend tartásra, ezért kért türelmet az ÖBB-től első lépésben. 

Annak ellenére, hogy közös munkával sikerült eredményeket elérni a menetrendszerűség javításában, az ÖBB egyoldalú döntést hozott

 – írták.

Az ÖBB közölte, hogy a Budapest és Salzburg/München/Innsbruck közti direkt járatok megváltoztatása a magyarországi vasúti építési munkák miatt van. A késések miatt pedig nem garantálható, hogy az utasok elérik a bécsi csatlakozást.

Néhány hete sebességkorlátozást rendeltek el Biatorbágy és Szárliget között az ország legfontosabb vasútvonalán, a Budapest-Győr-Hegyeshalom vonalon a sínek rossz állapota miatt. Lázár János közlekedési miniszter elrendelte a felújítást, de a 32,5 milliárd forintra becsült beavatkozáshoz nem rendelt forrást, a MÁV vezetésének mindössze annyit üzent, hogy ne okoskodjanak, hanem csinálják azt, amire utasította őket, majd röviddel ezután egy vezetőt ki is rúgtak, egy másikat pedig nyugdíjaztak.

A felújítás szeptember 19-én kezdődött el, azóta csak egy vágányon jár a forgalom. A teljes vágányzár október 26-tól kezdődik, akkor már csak vonatpótló buszok fogják szállítani az utasokat.

Vitézy Dávid korábban arról beszélt, hogy több ezer milliárd forint hiányzik a MÁV kasszájából:


Nyitókép: Reuters/Arnd Wiegmann.

#Gazdaság#öbb#ausztria#máv#vasút#felújítás#bécs#münchen#biatorbágy#Szárliget