Elon Musk Twittere máris szerzett egy új hirdetőt: Elon Musk SpaceX-ét
2022. november 14. 19:12
A milliárdos szerint a hirdetés hatékonyságát tesztelik.
A világ leggazdagabb emberének tartott Elon Musk alig több, mint két hete szerezte meg az egyik legfontosabb internetes közösségi felületet, a Twittert, de annyit már mindenképpen elért, hogy bezuhanjanak a cég hirdetési bevételei, amiért ő a hirdetőkre nyomást gyakorló aktivista csoportokat hibáztatja. A hirdetők viszont feltehetően aktivistacsoportok nélkül is látják, hogy a platform Musk hatalomátvétele óta a káosz birodalma lett, és maga a milliárdos hangoztatja, hogy a csőd sincs kizárva.
Miközben több nagy hirdető felfüggesztette a költéseit a Twitteren, a platform szerzett magának egy új ügyfelet: a SpaceX-et – a dolognak csak az a szépséghibája, hogy az is Musk cége, így a milliárdos lényegében az egyik zsebéből a másikba teszi át a pénzét.
Mint a CNN írja, Elon Musk maga is megerősítette a dolgot, igaz, azt írta ezzel kapcsolatban, hogy a híresztelésekkel ellentétben nem hatalmas, csak egy apró hirdetési csomagot vett a SpaceX, és nem is kifejezetten azért, hogy a Starlink műholdas internet-szolgáltatást reklámozzák, hanem hogy teszteljék a Twitter hatékonyságát az ausztrál és spanyol hirdetési piacon (és nem Moszkvában, hanem Leningrádban, és nem Mercedeseket, hanem Zsigulikat). Elárulta, hogy a versenytársaknál, így a Facebooknál és a Google-nél is hirdetnek, bizonyára az összehasonlítás kedvéért.
Mindeközben a milliárdos azzal is próbálkozik, hogy a láthatóan kézi vezérlés alá vont Twitter máshonnan is szerezzen bevételt, így például döntött arról is, hogy havi nyolc dollárért bárki vehessen a neve mellé olyan kék igazoló pecsétet, amivel korábban a fiókok valódiságát igazolták. Ebből aztán akkora bonyodalom lett, amit a tőzsdén is megéreztek, mert természetesen akadtak olyanok, akik nem sajnáltak nyolc dollárt a trollkodásra, és cégek nevében kommunikáltak a felületen.
Nyitókép: Hannibal Hanschke-Pool/Getty Images