Segítség az újraélesztéshez: Stayin' Alive

rtl.hurtl.hu

2025. október 16. 18:00

Október 16-án, az Újraélesztés napján dobja piacra az egyik vezető hazai divatmárka és az Országos Mentőszolgálat Alapítvány (OMSZA) a TARTSD ÉLETBEN névre keresztelt limitált kiadású pulóverét, amellyel a laikus újraélesztési ismeretek fontosságára hívják fel a figyelmet.

Tíz éve indult a kampány

„Te például mit csinálsz, ha egy fószer összeesik előtted az utcán?” – idén 10 éve tette fel a kérdést Csuja Imre az OMSZA ma már ikonikusnak számító társadalmi edukációs kampányfilmjében, majd sajátos stílusában meg is mutatta, mi a teendő ilyen esetben. A kerek évfordulóról támogatói pulóverekkel emlékezik meg az OMSZA és az egyik legnagyobb magyar divatmárka, amelyre a legfontosabb tudnivalókat nyomták. A kampányhoz Faragó András színművész, az OMSZA edukációs kisfilmjeinek állandó szereplője állt modellt.

Segítség az újraélesztéshez: Stayin' Alive
Faragó András színművész állt modellt a kampányhoz

Ezt az ütemet kövesd

Hívd, nyomd, Stayin’ Alive – vagyis hívd a 112-őt, majd másodpercenként kétszer, 5-6 centiméter mélyen nyomd a mellkast a Stayin’ Alive ritmusára. Ez a közérthető üzenet a Tartsd életben! Újraélesztés egyszerűen és gyorsan című kisfilm megjelenése óta a különböző platformokon több mint 2 millió emberhez jutott el, de a Mentőalapítvány ennél is fontosabb eredménynek tartja, hogy több olyan esetről tudnak, amikor egy civil a kisfilmben látottak alapján mentette meg valakinek az életét. Éppen ezért szerették volna ismét felhívni a figyelmet a laikus életmentés fontosságára, ezért keresték meg a ruhamárkát.

Bízunk benne, hogy kampányunk hatására sokan ismét megnézik, vagy új nézőként felfedezik kisfilmünket, és ha megtörténik a baj, laikusként mernek majd cselekedni” – mondja Dr. Czakler Éva, mentőorvos, az OMSZA kuratóriumának alelnöke.

Segítség az újraélesztéshez: Stayin' Alive
Hívd, nyomd, Stayin’ Alive – vagyis hívd a 112-őt, majd másodpercenként kétszer, 5-6 centiméter mélyen nyomd a mellkast a Stayin’ Alive ritmusára

Jótékony kezdeményezés

A limitált kiadású pulóver értékesítése október 16-án, az újraélesztés nemzetközi napján kezdődik, és minden pulcsi mellé egy újraélesztési útmutatót is mellékelnek. A ruhamárka minden TARTSD ÉLETBEN pulcsi értékesítésével az OMSZA-t támogatja, az alapítvány pedig a mentők munkáját segíti belőle olyan innovatív eszközök beszerzésével, amelyek alapból nem találhatók meg egy mentőautón, de sokszor hozzájárulhatnak a még hatékonyabb életmentéshez.