2024. május 23. 8:43Generációkutató: Az Y és Z generációkra az értékek eltolódása miatt nem jellemző az ingatlanvásárlás
Bereczki Enikő generációkutató szerint nagyon fontos elem a pénzügyi tudatosság kialakulásában az embert gyermekkorában körülvevő gazdasági helyzetről szerzett alapélmény. Ez határozza meg a megtakarításokhoz, befektetésekhez való hozzáállásunkat, ezeket az alapelveket pedig rendszerint igyekszünk átadni a következő nemzedéknek is, holott ők már egészen más környezetben nőnek fel. A baby boomerek például azt hallották, a pénzért keményen meg kell dolgozni, sok kicsi sokra megy, és hogy addig nyújtózkodj, míg a takaród ér. Az Y vagy Z generáció viszont az interneten már más példákkal találkozik, és információkhoz is sokkal könnyebben hozzáférnek, mint az idősebb generációk – de éppen ezért a megfelelő pénzügyi tudatossághoz szerinte elengedhetetlen a médiatudatosságra nevelés is.