OKTATÓ

2:20
HíradóTanárok, akik most is kimaradtak a béremelésből, óránként 4300 forintért tanítanak
2024. február 17. 18:10

Tanárok, akik most is kimaradtak a béremelésből, óránként 4300 forintért tanítanak

Hiába vártak béremelést, nem emelkedett a közoktatásban és a szakképzésben dolgozó óraadó tanárok fizetése. Bár a szakképzésben dolgozóknak is jár az átlagosan 32,2 százalékos béremelés, de a Pedagógusok Szakszervezete szerint ez nem vonatkozik mindenkire. Az általunk megkérdezett óraadó tanár csalódott, azt mondja, ő is épp ugyanannyit dolgozik, mint a kollégái. A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal azt írta: az óraadó oktatók óradíja nincs központilag meghatározva.
2:13
HíradóKerekesszékbe került, mert lebénult egy siklóernyős balesetet szenvedett férfi – oktatója szerint nem ő a felelős a balesetért
2023. május 11. 19:30

Kerekesszékbe került, mert lebénult egy siklóernyős balesetet szenvedett férfi – oktatója szerint nem ő a felelős a balesetért

Nem felelős a balesetért – ezt mondta a bíróságon az a siklóernyős oktató, aki ellen lezuhant tanítványa indított pótmagánvádas eljárást. A férfi, aki lebénult, azt állítja: azért zuhant le 6 éve egy olaszországi oktatótúrán, mert oktatója szabálytalanul utasította egy gyakorlatra. A siklóernyős oktató szerint ő végig szabályosan járt el, a tanuló pedig hibát hibára halmozott.
4:45
Reggeli„Húznék egy életkori határt, ahonnan nincs tovább autóvezetés” – az oktató szerint másfajta, sokkal szigorúbb orvosi vizsgálatra is szükség lenne
2023. április 17. 9:01

„Húznék egy életkori határt, ahonnan nincs tovább autóvezetés” – az oktató szerint másfajta, sokkal szigorúbb orvosi vizsgálatra is szükség lenne

Nincs olyan orvosi vizsgálat, ami a biztonságos közlekedéshez szükséges egészségügyi feltételeket ellenőrizné – mondja Inhof András gépjárművezető oktató, aki sokkal szigorúbb, például a reflexeket és a gondolkodás, döntéshozatal gyorsaságát is ellenőrző egészségügyi vizsgához kötné a vezetés engedélyezését. Nem ártana egy kreszmegújító vizsga sem az oktató szerint. És a kialvatlan, fáradt vezetés következményeiről még nem is beszéltünk. Sokszor 8-10 óra munka után ülünk autóba.