Belföld

Nagy Márton új terminált ígért Ferihegyre: Tökmindegy, hányan jönnek ide, bedugul a fejlesztés nélkül

rtl.hurtl.hu

2024. július 9. 16:12

Jön a hármas terminál, és könnyebb lesz kijutni a reptérre is, ígérte Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter, aki 2030-ra évi 20 millió utassal számol.

Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter kedden a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren arról beszélt: „a magyar állam ezt a repteret bizony megvette” 3,1 milliárd euróért. A hitelt, ami emögött volt – 1,44 milliárd forint – pedig meghosszabbították, tette hozzá. A magyar állam 80 százalékos részesedésért fizetett ki 2,48 milliárd eurót. Az árat arányosan határozták meg: egy részvényért az állam és a társtulajdonos is ugyanannyit fizetett. 

Nagy Márton azt állította, hogy az állam piaci áron hajtotta végre a tranzakciót. „A kialkudott vételár megfelel a piaci feltételeknek” – fogalmazott. Az állam nem vesz részt a reptér működtetésében, csupán „fejlesztési irányokat ad”. Az utasok számát 2030-ra 20 milliióra, 2045-re pedig a 25 millióra emelnék. „Ez egy konzervatív becslés” – tette hozzá. Azt is megígérte, hogy megépül a reptér harmadik terminálja, illetve hogy fejlesztik a reptérre való kijutás lehetőségét, a gyorsforgalmi utat, a tömegközlekedést, a vasutat is.

A kormány feladata azt, hogy az infrastruktúrát fejlessze. (…) Azt kell látni, nagyon szép elmondani azt, hogy emelkedik az utasforgalom, de ehhez több terminál kell. Ha a reptérre nem sikerül kihozni, vagy épp elvinni az embereket, tökmindegy, hányan jönnek ide, bedugul a reptér, ami megengedhetetlen

– mondta.

Korábban arról is írtunk, hogy Nagy Márton berendelte a HungaroControl vezetőjét a nemrég kialakult légikáoszt miatt. A miniszter azt közölte: „Az elmúlt hetekben és napokban jelentőssé váltak a repülőjárat-késések. Méltatlan helyzetek, gyalázatos körülmények alakultak ki, amelyet családok és turisták százainak kellett elszenvedniük. A 21. században megengedhetetlen, hogy az utasok hosszú órákat rostokoljanak a reptéren úgy, hogy nem kapnak megfelelő tájékoztatást és ellátást. Ez tarthatatlan, azonnali és összehangolt cselekvésre van szükség”.

Vitályos Eszter kormányszóvivő pedig a Kossuth rádióban beszélt arról: „Megengedhetetlen, hogy a repülőtereken az információhiány miatt kiszolgáltatott helyzetbe hozzák az utasokat”. Vitályos igennel válaszolt arra a kérdésre, elvárható-e a légitársaságoktól, hogy tartsák a menetrendet, más esetben fizessenek kártérítést az utasoknak. Jelezte, több fogyasztóvédelmi eljárás van folyamatban légitársaságokkal szemben.

Valentínyi Katalin, a reptér vállalati kommunikációs igazgatója a Reggeliben beszélt arról, miért lehet egyre több történetet hallani napokig a reptéren veszteglő utasokról. Több okot sorolt: egyrészt nagyon zsúfolt az európai légtér a nyári turistaszezon miatt, extra forgalmat generál a párizsi olimpia és a németországi Eb, de a háború is problémát okoz, mert nem lehet átrepülni Ukrajna és Oroszország felett. És még ott van az időjárásfaktor is: nagy zivatarban például van, hogy nem engedik fel a gépet, de ha villámlik, tankolni is tilos.


Nyitókép: Facebook

#Belföld#budapest airport#liszt ferenc repülőtér#Nagy Márton#bejelentés#facebook#késés#járat#törlés#törökország