Káosz a légiközlekedésben: Nagy Márton berendelte a HungaroControl vezetőjét
2024. július 5. 14:35
Intézkedési tervet kell készíteni a kialakult anomáliák kezelése érdekében.
„Az elmúlt hetekben és napokban jelentőssé váltak a repülőjárat-késések. Méltatlan helyzetek, gyalázatos körülmények alakultak ki, amelyet családok és turisták százainak kellett elszenvedniük. A 21. században megengedhetetlen, hogy az utasok hosszú órákat rostokoljanak a reptéren úgy, hogy nem kapnak megfelelő tájékoztatást és ellátást. Ez tarthatatlan, azonnali és összehangolt cselekvésre van szükség” – fogalmazott pénteken kiadott közleményében Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter.
Egyre több történetet lehet hallani reptéren veszteglő utasokról, akiknek a terveit keresztülhúzzák a járatkésések. A Reggeliben megkérdeztük Valentínyi Katalint, a Budapest Airport vállalati kommunikációs igazgatóját, hogy mi okozza a problémát:
Nagy Márton miniszter a helyzet mielőbbi felszámolása érdekében berendelte a HungaroControl vezetőjét, és arra kéri, hogy azonnal készítsen intézkedési tervet a kialakult anomáliák kezelése érdekében.
A nemzetgazdasági miniszter üdvözölte, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság kiemelten vizsgálja a légitársaságok tevékenységét, és további határozott lépéseket vár el a légitársaságokkal kapcsolatos elfogadhatatlan anomáliák megszüntetése érdekében – szólt a közlemény.
Nagy Márton arra kérte a Budapest Airport Zrt.-t, hogy biztosítson megfelelő eszközöket és infrastruktúrát ahhoz, hogy az utasokat a lehető legkisebb kellemetlenség érje, komfortérzetük minél magasabb legyen. Szükség esetén pedig – bár nem tartozik a feladatai közé – lássa el élelmiszerrel és ivóvízzel a késést elszenvedő, sokszor kisgyermekes családokat és turistákat.
Nyitókép: Hegedüs Róbert / MTI