Vitézy nekiment Lázár Jánosnak, mert elvitték Szabadkára a lajosmizsei vonatot
2023. november 28. 16:25
Vitézy Dávid azt sérelmezte, hogy a szabadkai vonalra elvittek egy vonatot a budapesti elővárosi közlekedésből, holott nincs elég szerelvény.
Olyannyira nincs üzemképes dízel járműve a MÁV-nak, hogy az újranyitott Szeged-Szabadka vonalra Budapest elővárosából vittek el egy motorvonatot – ezzel elviselhetetlenre növelve a zsúfoltságot az amúgy is rémes állapotokkal sújtott lajosmizsei elővárosi vonalon – írta posztjában Vitézy Dávid, volt közlekedési államtitkár.
Frissítés: A MÁV szerint „fake news”, vagyis álhír, hogy a 142-es, lajosmizsei vasútvonalon kocsihiány miatti zsúfoltság alakult volna ki azért, mert az újraindult Szeged-Szabadka vasútvonalra onnan vezényeltek át járművet. A vasúttársaság szerint a valóság az, hogy a Szeged-Szabadka vonalra egyetlen járművet sem vezényeltek át a lajosmizsei vonalról, az ott kialakult átmeneti zsúfoltság oka az, hogy a térségben a közelmúltban több jármű is balesetezett. A balesetes járművek kijavítását követően a lajosmizsei vonalon az eredeti szállítókapacitással közlekednek a vonatok – írta lapunkhoz eljuttatott levelében a MÁV.
Vitézy Dávid ugyanakkor kitart állítása mellett, egy újabb bejegyzésben azt írta, hogy a Szeged-Röszke vonalra vezényelt 416 015 pályaszámú motorvonat múlt héten, és a hónap nagy részében a Budapest-Lajosmizse vonalon közlekedett, utána került a déli határra.
A MÁV az rtl.hu kérdésére azt írta, nincsenek pályára dedikált vonatok, ezért sem vihettek Lajosmizséről a szabadkai vonalra járművet. A vasúttársaság részletes válaszát itt olvashatják.
A poszt aktualitását az adta, hogy kedd reggel nyolc év kihagyás után újraindult a Szeged és Szabadka közötti vasúti személyszállítás. Lázár János építési és közlekedési miniszter is felült az első vonatra és elment vele Palicsra, erről bejegyzés is született a Facebookon.
Vitézy a posztjában megemlékezett arról, hogy Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke alig tudott felszállni a lajosmizsei vonatra és annak kellett örülnie, hogy nem vitt magával biciklit. A vonalról egyébként azt írta, hogy egy vágányon, 40 km/h sebességkorlátozás mellett óránkénti vonatokon is tolonganak az emberek, a felújítását pedig karöltve akadályozza „a XVIII. kerület DK-s és Gyál fideszes polgármestere, de közben a közlekedési kormányzat még a meglévő járműveket is vidékre csoportosítja” – írta.
„Mindent elmond ez a történet az országos közlekedéspolitika helyzetéről: ahol a legtöbb utas és a legnagyobb fejlődési potenciál van, Budapesten és térségében, itt állítanak le minden vasúti beruházást és csoportosítják át az erőforrásokat. És ennek kapcsán semmilyen helyi ellenállás nincs, Budapest vezetői közben arról elmélkednek, hogy talán jobb is, ha nem fejlődik az elővárosi vasút – miközben ezen a vonalon még a Budapest-bérletes utasok is szívnak most, nem csak az ingázók” – olvasható Vitézy posztjában.
Úgy véli, az újranyitott szabadkai vonal részleges üzemeltetését és az egészet rábízni a szerb vasútra.
Nyitókép: Facebook/Lázár János