Hatszor kell le- és felszállniuk az utasoknak, mire megteszik vonattal a Szombathely-Csorna-Budapest utat
2023. október 2. 7:25
A vonalon két felújítás is zajlik, ezek várhatóan december közepéig tartanak.
A Szombathely-Csorna-Budapest vonalat egy időben egyszerre két pályafelújítás is érinti, így az utazóknak kétszer is járművet kell váltaniuk – írta a Népszava.
- Szombathelytől Csornáig azért kell buszra ülniük, mert szeptember 29-től felújításba kezdett itt a vonalért felelős Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt.
- Csornán aztán buszról vonatra váltanak az utasok, ám csak Tatabányáig roboghatnak vasúton.
- Ott ugyanis újra buszra kell ülniük, mert a MÁV szeptember közepétől elrendelte a Budapest-Tatabánya-Győr vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti, veszélyesen rossz állapotú szakaszának felújítását.
A Szombathely és Budapest közötti vonal elején és végén lévő két szakasz felújítása egyidejűleg zajlik, és várhatóan december közepéig tart.
A GYSEV a lap megkeresésére azt közölte, hogy már több éve tervezték a felújítást, erről pedig a MÁV is tudott. Az állami vasúttársaság ezt nem tagadta, arra kérdésre pedig, hogy akkor miért most kellett felújításba kezdeni, azt írta: „A Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán bevezetett vágányzár időpontjának kiválasztása során az üzembiztonsági szempontok kerültek előtérbe. A menetrendszerűség mihamarabbi visszaállítása csak a vágányok felújításával valósítható meg, ezért a lehető leghamarabb el kellett kezdeni a munkálatokat”.
Hozzátették: „A szokásos tervezési gyakorlattól eltérően, most nem volt idő a vágányzárak összehangolására, azonban a vonatok közlekedése során igyekszünk olyan megoldásokat találni, melyek az utazók számára a lehető legkisebb kellemetlenséget okozzák”.
Lázár János közlekedési miniszter munkáját több szakember is bírálta az elmúlt hetekben.
Nyitókép: Bruzák Noémi/MTI