Belföld

Felújítás MÁV-módra: a Budapest-Belgrád építéséről vittek át minden szükséges anyagot a győri vonalhoz

rtl.hurtl.hu

2023. szeptember 21. 21:32

A Budapest-Győr-Bécs vonal most fontosabb.

Átvittek minden szükséges anyagot a Budapest-Belgrád építkezésről a Budapestet Győrrel és Béccsel összekötő 1-es számú vasútvonalra, számolt be a Telex. Négyszer 29 kilométernyi sínt, talpfákat, munkagépeket és szakembereket is egyik napról a másikra vittek át.

A Biatorbágy és Szárliget közötti vasútvonal túl fontos ahhoz, hogy „hagyják szétrohadni”, ezért Lázár János augusztus végén elrendelte az érintett 29 kilométeres szakasz teljes felújítását.

Lázár épp csak a felújításhoz szükséges 32 milliárd forintot nem tudta a MÁV rendelkezésre bocsátani, és elég nehéz ilyen gyorsan találni Magyarországon 29 kilométernyi, kétvágányú vasútvonalra való sínt és betonaljat, nagy teljesítményű felépítmény-cserélő gépet, és mindenféle egyéb vasútépítésre használt gépet az őket kezelő dolgozókkal együtt.

Ezt a feladatot az országban csak Mészáros Lőrinc vasúti pályaépítő vállalkozása, a V-Híd Zrt. segítségével tudták megoldani, amely alvállalkozóként csatlakozott a történetbe: a V-Híd munkagépeinek és munkásainak nagy része egyik napról a másikra otthagyta a belgrádi vonal építkezését, és átment a győri fővonalon dolgozni.

Nyitókép: MTI / Máthé Zoltán

#Belföld#máv#felújítás#lázár jános#mészáros lőrinc#budapest-belgrád vasútvonal

Címlapról ajánljuk