Külföld

Egynapos késéssel hozta haza az utasokat Abu-Dzabiból a Wizz Air

rtl.hurtl.hu

2023. január 31. 7:57

Már a gépen ültek, amikor szóltak nekik, hogy mégsem szállnak fel.

23 órás késéssel érkeztek meg Budapestre a Wizz Air utasai Abu-Dzabiból – írja a Blikk, amely szerint a késéshez kaotikus kommunikáció társult: az egynapos várakozás alatt többször módosították a járat indulását, az utasok hosszú órákat töltöttek a zárt váróteremben, ahonnan nem engedték ki őket, a csomagjaik pedig még mindig külföldön vannak.

A járat múlt pénteken, 19 óra 50 perckor indult volna az Egyesült Arab Emírségek fővárosából, az utasok már elfoglalták helyüket, amikor a tervezett induláshoz képest 10-20 perces késéssel bejelentették, hogy technikai problémák miatt mégsem szállnak fel. Miután elhagyták a gépet, este 9 óra körül sms-ben és emailben tájékoztatták őket arról, hogy a gép másnap délelőtt tíz órakor száll majd fel.

A Wizz Air ugyan biztosított szállást az utasoknak, de a Blikknek nyilatkozó magyar utas azt mondta, hajnalban, fél ötkor kapta meg a szoba kulcsát. Reggel hat órakor a Wizz Air-applikációban látták, hogy a délelőtt tíz órára ígért indulást délután 3 órára módosították, de erről a légitársaság nem küldött külön értesítést, a szálloda viszont hét órakor mindenkit felkeltett, transzferbuszba ültették az embereket, majd félúton közölték velük, hogy nem is tíz órakor indul a gép, hanem háromkor, így visszafordultak velük a szállodába.

A gép végül három óra helyett öt órakor szállt fel, de a bulgáriai Várnában még egy extra leszállást be kellett iktatni, hogy tankoljanak, ugyanis kisebb gépet küldtek értük, mint amivel eredetileg jöttek volna. Emiatt a csomagjaik sem kerültek fel a gépre: arról tájékoztatták az utasokat, hogy azokat „majd a héten valamikor visszakapják”.

A Wizz Air a Blikkel azt közölte, hogy a járatot meghibásodás miatt kénytelenek voltak átütemezni a következő napra, a szükséges tudnivalókról az utasokat az általános eljárás mentén tájékoztatták. 

A légitársaság elnézést kért a kellemetlenségekért és közölte, hogy a járat átütemezéséből fakadó költségeik visszatérítését az utasok a számlák másolatának bemutatásával igényelhetik a Wizz Air felületein, illetve ügyfélszolgálatán.

Mint korábban írtuk, a légitársaságot figyelmeztette a brit polgári repülési hatóság, miután nagyságrendekkel több panaszkezelési ügyük eszkalálódott, mint más társaságoknak. Ugyanakkor a cég vezérigazgatója októberben az rtl.hu-nak úgy nyilatkozott, hogy a nyári időszakban ugyanannyi járatot töröltek, mint az európai átlag, és az alacsony színvonalú reptéri kiszolgálást okolta.

Nyitókép: David Cannon/Getty Images

#Külföld#wizz air#abu-dzabi#késés#repülés