Lázár János ősszel azt üzente a „budapestiekért sikítozóknak”, hogy nagyon jó lesz nekik – most megmutatta, mennyire
2023. január 20. 19:01
Összeegyeztethetetlen a közlekedésért felelős miniszter korábbi kijelentéseivel, ami a Nyugati pályaudvarral történik – nyilatkozta Híradónknak a főpolgármester kabinetfőnöke. Két napja derült ki, hogy a kormány lefújta a pályaudvar és teljes környezete átépítését. Lázár János néhány hónapja még azt ígérte a budapestieknek, hogy nem járnak rosszul azzal, ha ő dönthet a közlekedési beruházásokról.
„Azért vagyunk most itt, mert van egy álmunk és meg szeretnénk ezt az álmot valósítani.”
Alig több mint egy éve ezekkel a szavakkal vezette fel Fürjes Balázs a kormány nagyívű terveit a Nyugati pályaudvar és környékének átépítésével kapcsolatban. Műemléki felújítást, föld alatti vágányokat, a Nyugati tér teljes átépítését, a felüljáró megszüntetését, vonatot ígért a Liszt Ferenc repülőtérre az államtitkár, aki akkor Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelt.
12 év múlva abban bízom, ha itt találkozunk, egyezzünk is meg ebben, akkor rá sem fogunk ismerni a Nyugati pályaudvarra, és az egész térségre itt a pályaudvar körül – mondta akkor.
Két napja aztán kiderült, hogy a kormány neki sem kezd az építkezésnek: a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium lefújta a beruházást, holott 1,1 milliárd forintot már elnyert Magyarország a tervezésre.
Sokan már akkor aggódni kezdtek (ha nem is konkrétan a Nyugati pályaudvar miatt), amikor tavaly ősszel egy debreceni fórumon Lázár János közölte:
Számomra a vidék az első. És most a vidék jön az én politikai, miniszteri munkám során.
Ugyanakkor azt is hozzátette, vele a budapestiek sem járnak rosszul.
Szabályos sikítozás zajlik, mi lesz szegény budapestiekkel akkor, hogyha Lázár János felel a közlekedésért. Nagyon jó lesz nekik. Azt tudom mondani.
A főváros szerint ezzel a kijelentéssel biztosan nem összeegyeztethető a Nyugati pályaudvarral kapcsolatos döntés.
Ezzel rosszul járnak nemcsak a budapestiek ráadásul, hanem azok az agglomerációban élő emberek, akik nap mint nap ingáznak a Nyugati pályaudvarra
– mondta a Híradónak Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke.
Szerinte inkább politikai, mint szakmai döntés született, a minisztérium viszont azt közölte, hogy „a jelenlegi szankciós politika, valamint a rezsicsökkentés megvédése miatt nem valósul meg a projekt”. Hogy mi lesz a többi, Budapest közlekedését érintő többi állami fejlesztéssel, egyelőre nem lehet pontosan tudni.
A kormány azt közölte Híradónkkal: a fejlesztéseknél nem számít, hogy azok vidékiek vagy fővárosiak, a lényeg, hogy gazdaságélénkítő hatásuk legyen.
A Nyugati átépítésének elmaradása mindenesetre más vasúti fejlesztéseket is akadályozhat.
Nyitókép: Lázár János építési és beruházási miniszter a Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által szervezett gazdasági fórumon Debrecenben 2022. november 24-én. Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt