Belföld

A Budapest Airport megszólalt a 19 órát késő repülőről

rtl.hurtl.hu

2024. június 22. 14:21

A gépen az utastájékoztató rendszer hibásodott meg, a mentesítő gép pedig éjszaka nem szállhatott le. A Budapest Airport szerint a repülőtéren rekedtek ellátása jobb volt, mint ahogy a kezdeti hírekből kiderült.

Nem kevesebb, mint 19 órát várakoztak Ferihegyen azok, akik Budapestről próbáltak eljutni a törökországi Antalyába péntek délelőtt. 11:35-kor kellett volna elindulnia a Sun Express Antalyába tartó járatának, de az indulás szombat reggelig sem történt meg, közölte az Utazómajom. A várható indulási időpontot folyamatosan változtatták műszaki hibákra hivatkozva: először 12:00-ra, majd 13:00-ra, később 16:00-ra. A 140 utas étlen-szomjan várakozott, később chipset, vizet és croissant-t kaptak.

Este fél 8-kor vouchert osztottak ki, amit csak egy helyen lehetett felhasználni, de az is este 9-kor bezárt – lehetett tudni korábban az esetről. Az utasok között terhes nők, idősek, gyerekek, cukorbetegek és olyanok is voltak, akiknek a gyógyszerei a poggyászban maradtak. 

Az Utazómajom Facebook-oldala szombat reggel 9 órakor közölte, hogy 19 óra várakozás után, magyar idő szerint reggel 6 órakor végül sikerült elindulni Antalya irányába, 8:53-kor sikeresen landoltak, igaz, a landolás előtt egy órát köröztek a török üdülőváros reptere fölött. 

A rtl.hu megkeresésére időközben válaszolt a Budapest Airport is:

„A Sun Express tegnap délután menetrend szerint 11.35 órakor Antalyába induló járata technikai meghibásodás miatt utasok nélkül indult el Budapestről. 

A fedélzeten nem működött az utastájékoztató bemondó rendszer, így a légitársaság úgy döntött, hogy egy másik gépet küld az utasokért. Azonban mire a légitársaság a résidőt a mentesítő járatra az esti órákban megkérte, a gép visszaindulása belecsúszott volna az éjszakai mélyalvási időszakba, amely éjfél és hajnali 5 óra közé esik, így a gép végül 5:12 órakor érkezett meg Budapestre

– írták. Az utasok beszállítása után 5:52 órakor indult el velük a gép Antalyába.

Ilyen esetekben az utasok tájékoztatásáért és ellátásáért a földi kiszolgáló cégek felelnek a légitársaságtól kapott információk alapján. 

– ismertették. Hozzátették, az utalványok kiosztását és összegét minden esetben a légitársaságnak is engedélyeznie kell, ahogyan a mentesítő járat indulásával kapcsolatban is ők tudnak pontos információt adni a földi kiszolgáló cégeknek, rajtuk keresztül pedig az utasoknak.

„Jelen esetben a Celebi volt az illetékes földi kiszolgáló cég, a tőlük kapott információk alapján az utasok először 14 órakor kaptak fejenként 10 euró értékű étkezési utalványt. 14:30 órakor arról is tájékoztatták őket, hogy a mentesítő járat este jön értük. 20 órakor az utasok fejenként 11 ezer forint értékben frissítő csomagot kaptak, amely ételt és italt is tartalmazott” – állt az rtl.hu-nak küldött közleményben.

Az eset kapcsán rendőri intézkedésre nem került sor

– írták. A Budapest Airport felhívta a figyelmet, hogy a jelenleg érvényben lévő szabályok szerint az utasok eldönthetik, hogy visszalépnek-e az utazástól, és elhagyják a terminálépületet, illetve érvényes étkezési utalvány birtokában szabad mozgással visszamehetnek a tranzit területre étkezni. A járat utasai közül éjszaka körülbelül 50-en maradtak a terminálon, a többiek elhagyták a repülőtér területét. A szombat reggeli induló járattal végül 141-en utaztak el..

A közlemény végén elnézést kértek az utasoktól a kellemetlenségért.

Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

#Belföld#budapest airport#antalya#utazás#késés#közlemény#ferihegy#liszt ferenc nemzetközi repülőtér

Címlapról ajánljuk