Feljelentették a Szigetet az azonos neműek közti csókot mutató reklámfilm miatt
2023. augusztus 14. 17:43
A volt jobbikos Gaudi-Nagy Tamás szervezete tett feljelentést a „gyermekvédelmi” törvény alapján.
Feljelentést tett a volt jobbikos ügyvéd, Gaudi-Nagy Tamás nevével fémjelzett Nemzeti Jogvédő Szolgálat (NJSZ) a Sziget Fesztivál egyik reklámfilmje ellen, mivel az egy azonos neműek között elcsattanó csókot is megmutat, írja a Magyar Nemzet.
A szervezet szerint a reklám „egy újabb bizonyíték az LMBTQ-propaganda egyre gátlástalanabb terjesztésére”.
Az NSZJ azt írta, hogy „a reklámtevékenység sérti Magyarország Alaptörvényét, valamint a gyermekvédelmi törvény által beiktatott Grtv. 8. § (1a) bekezdése szerinti tilalmát”. Ez a passzus vonatkozik arra, hogy „tilos az olyan reklámot tizennyolc éven aluliak számára elérhetővé tenni, amely a szexualitást öncélúan ábrázolja, illetve a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérést, a nem megváltoztatását, valamint a homoszexualitást népszerűsíti, jeleníti meg”.
A közérdekű bejelentést a YouTube szolgáltatója, a Google Ireland ellen tették meg. Kiemelték, hogy „a fesztivál promóvideója továbbá fizetett YouTube-hirdetésként is megjelenik, sőt a kiskorú fogyasztók számára is reklámként elérhető”.
Arra kérték a fogyasztóvédelmi hatóságot, hogy „lépjen fel a fenti törvénysértések ellen, indítson hatósági eljárást és a 18 év alattiaknak történő homoszexualitás megjelenítését vizsgálja ki”. Azt szeretnék, hogy tiltsák meg ezen reklámok közzétételét magyarországi IP-címekről internetet használó vagy magyar nyelvi beállítást használó YouTube-fogyasztók esetén.
A fogyasztóvédelem azt válaszolta szervezetnek, hogy „a hatóság hivatalból már vizsgálatot indított, az eljárás megindítására pedig a bizonyítékok rendelkezésre állása esetén kerül majd sor”.
Nyitókép: YouTube