Vonatzajra panaszkodtak a helyiek, védőfal helyett ablakokat kapnak a MÁV-tól
2023. augusztus 10. 7:47
Eredetileg zajvédő falakat akartak építeni a a felújítás alatt álló Szeged–Röszke-vasútvonalon, beláthatósági problémák miatt azonban a MÁV mégsem építi meg a kecskési ívnél. Helyette inkább az ott élők házain cserélik ki a nyílászárókat.
Idén nyáron kezdték volna meg a zajvédő falak építését a felújítás alatt álló Szeged–Röszke-vasútvonalon. Egy év kihagyás után ismét megindult a teherforgalom, ám a vasútvonal része meglehetősen közel van két szegedi városrészhez, és a zaj nagyon zavarja a lakosokat. A MÁV azonban mégsem építik meg a zajvédelmet Kecskésnél, helyette az ott élők házain cserélik ki a nyílászárókat – adta hírül a Telex.
Mint írja a lap, Szentmihály és Kecskéstelep mellett fut a Szeged–Szabadka-vasútvonal, aminek közvetlen szomszédságában is élnek emberek. A kormány végül saját költségen döntött a vonal felújításáról, és
a kecskési ívnél lakók féltek, hogy a megnövekedett forgalom és sebesség miatt nagy zaj lesz.
Tavaly márciusban, a sínek melletti utcákban lakók külön kérésére tartottak lakossági fórumot, amin helyiek a zajvédelemről és a vasúti átkelők biztonsági berendezéseiről szerettek volna választ kapni a beruházótól, sikertelenül. Ugyanakkor megtudták, hogy nem épül zajvédő fal a kecskési kanyarban, mert az akadályozná a Czibula Antal utcai átkelőhelyen a pálya beláthatóságát.
Itt passzív akusztikai védelem kiépítésére van lehetőség, ennek megvalósításához hamarosan megkezdődnek az egyeztetések az érintett ingatlantulajdonosokkal
– közölte a MÁV a lappal még tavasszal.
Mint írják, fal építése helyett így inkább nyílászárókat cserélik majd ki az érintettek házán, így valószínűleg a vonatok zaja kevésbé lesz hallható. A kivitelező fogja intézni– V-Híd Zrt. –, a cég felkeresi majd a tulajdonosokat, és egyeztetett időpontban, a vonal felújításának költségvetéséből fogja finanszírozni a cserét. A MÁV ígérete szerint a vonatok pedig csak 80 km/órával mehetnek majd a szakaszon.
Nyitókép: A Szeged és a röszkei határ vasútvonal-fejlesztése 2022. július 3-án. Rosta Tibor / MTI