Tudomány-Tech

A Prada is részt vesz a következő amerikai holdraszállás űrruháinak tervezésében

Nagy Attila KárolyNagy Attila Károly

2023. október 5. 9:56

A NASA űrhajósai nemcsak biztonságos, de divatos szkafandereket viselhetnek majd a Holdon.

Az Axiom Space szerdán bejelentette, hogy együttműködésre lépnek az olasz Prada luxusmárkával az eljövendő holdraszállások űrruháinak tervezésében. Az Axiom Space-t a NASA tavaly választotta ki a 2025-re tervezett Artemis-3 küldetés szkafandereinek megtervezésére. Az Artemis-3 lenne a NASA első emberes Hold-küldetése 1972, az Apollo-17 óta.

Az olasz luxusdivatház és az amerikai kereskedelmi űrvállalat között létrejött úttörő együttműködés lényegében a Hold felszínén viselt űrruhák közös tervezéséről szól. (Az Axiom Space egyébként az a magáncég, amivel a magyar kormány nemrég leszerződött az első magyar kiképzett űrhajós Nemzetközi Űrállomásra juttatására.)

„Nagyon örülünk, hogy a Pradával együttműködve az Axiom Extravehicular Mobility Unit (AxEMU) szkafanderen dolgozhatunk” – mondta Michael Suffredini, az Axiom Space vezérigazgatója. „A Prada nyersanyagokkal, gyártási technikákkal és innovatív tervezési koncepciókkal kapcsolatos műszaki szakértelme olyan fejlett technológiákat hoz magával, amelyek nemcsak az űrhajósok kényelmét biztosítják a Hold felszínén, hanem a régebbi űrruhákból hiányzó emberi tényezőket is.”

A Prada is részt vesz a következő amerikai holdraszállás űrruháinak tervezésében
Fotó: Axiom Space

A Prada mérnökei az Axiom Space Systems csapatával együtt dolgoznak majd a tervezési folyamat során, és olyan speciális anyagokat és műszaki megoldásokat fejlesztenek ki, amelyek védelmet nyújtanak az űr és a Hold felszínének egyedi kihívásaival szemben.

„Megtiszteltetés számunkra, hogy részesei lehetünk ennek a történelmi küldetésnek az Axiom Space-rel. Több évtizedes kísérleteink, élvonalbeli technológiánk és tervezési know-how-nk most az Artemis-korszak szkafandereinek tervezésében is alkalmazható lesz. Az emberi kreativitás és innováció civilizációt előrevivő erejének ünnepe lesz ez” – mondta Lorenzo Bertelli, a Prada csoport marketingigazgatója.

Nyitókép: Axiom Space

#Tudomány-Tech#tudomány#űrkutatás#űrhajózás#artemis program#nasa#prada