Az év eddigi legnézettebb programja az X-Faktor
2022. szeptember 5. 16:57
A hétvégén elindult az X-Faktor és rögtön rekordokat szállított az RTL Klubnak. A hétköznapokat a Keresztanyu befejező- és a Házasodna a gazda vadonatúj évada uralja.
Az RTL Magyarország főműsoridőben, a kiemelt kereskedelmi célcsoportban éves rekordszinten van, 4,5 százalékponttal vezet fő versenytársa előtt (RTL Magyarország 32,7 lineáris SHR%, TV2 Csoport 28,2 lineáris SHR%). Csatornaszinten, főműsoridőben, ugyanebben a célcsoportban az RTL Klub is magabiztosan, közel 9 százalékponttal vezet a TV2-vel szemben (RTL Klub heti átlag 20,4 lineáris SHR%, TV2 heti átlag 11,7 lineáris SHR%).
A heti TOP10-ben (fő kereskedelmi célcsoport) 8 RTL Klub program van, köztük mind az öt Házasodna a gazda adás és két Keresztanyu epizód is.
Az X-Faktor mindent vitt
A 18-49-es korosztály körében az X-Faktor premierje 40,6 lineáris SHR%-al berobbant az éves toplista élére! A tehetségkutató minden tekintetben uralta a hetet, a teljes lakosságot tekintve is az év eddigi legnézettebb műsorának számít, a konkurens hasonló, másnapi műsorát is megelőzve (TV2 műsora 29,0 lineáris SHR%). Az X-Faktor legjobban a 13-29 évesek körében teljesített, ezen a szegmensen a showműsor 54,8 lineáris SHR%-t hozott.
Vasárnap elindult az ország legjátékosabb showműsora is, a Tehetség első látásra, amely szintén a fiatalokat tudta a leginkább megszólítani, a 18-39 évesek körében 17,7 lineáris SHR%-t téve hozzá az RTL Klub sikeréhez.
Főműsoridőben hétköznap is az RTL Klubot választják a nézők
A hétköznapokban a fő kereskedelmi célcsoportban a Keresztanyu 4. évada és a Házasodna a gazda új évada vezetik a nézettségi versenyt. Előbbi heti átlagban 19,4 lineáris SHR%-t hozott, utóbbi átlagban heti 22,1 lineáris SHR%-t teljesített, amely eredményekkel az RTL Klub minden hétköznap estét megnyert.
A hírek világában is az RTL Híradója vitte a hetet 21,6 lineáris SHR%-al, míg fő riválisa (TV2 Tények) mindössze 20,6 lineáris SHR%-t teljesített (heti átlagban, 18-49-es korosztályban).
A filmek terén ezúttal az RTL Klubon futott a két legnézettebb tartalom, a vasárnapi Kavarás és a szombat esti Toxikoma című filmek (18-49-ben a Kavarás 11,7 lineáris SHR%, Toxikoma 14,9 lineáris SHR%).
Meredeken növekszik az RTL Magyarország digitális forgalma
Digitális térben is egyre nagyobbat hasít az RTL Magyarország. Az RTL Most forgalma (videoview-k száma) egyik hétről a másikra 35%-kal emelkedett. A Házasodna a gazda hétfői része lett a legnézettebb longform tartalom az RTL Moston (közel 40 ezer VV). Az rtl.hu-n, az adásrészletek terén is egy Házasodna a gazdával kapcsolatos tartalom lett a legnézettebb (105 ezer VV), de egy Reggelis riport is feljött a 2. helyre 72 ezer VV-vel. Az rtl.hu pedig közben újabb csúcs a 238 ezres heti átlag userszám.
Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49,18-39,13-29,4+, live+aslive+vendég,live+kumulált tsv+vendég, lineáris shr% (a Nielsen "Other" csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány), főműsoridő (1900-2259), teljes nap (0200-2559) Gemius Prism,4+ rtlmost, RTLmost+ web+app, total videoview, VV:videoview/videóindítás, RTL.hu, belföld, VV, 35. Hét 2022. 09.05-én lekért adatok alapján.