A dark weben, pedofilok között keringő felvételek nagy része óvodai farsangokról, balatoni nyaralásokról letöltött kép
2024. január 24. 7:35
Gyerekek szexualizálásával vádolták meg a H&M egyik, iskolai egyenruhákról szóló hirdetését. A kampányban két általános iskolás lányt ábrázoltak, a szlogen pedig az volt a kampányhoz, hogy „te is megfordulsz a H&M Back to School divatja után”. A ruhamárka később törölte a hirdetést, és bocsánatot kért. Gyurkó Szilvia gyermekjogi szakértő, a Hintalovon Alapítvány vezetője magyarázta el a Reggeliben, hogy mi a gond azokkal a hirdetésekkel, ahol a gyerekeket nem életkoruknak megfelelően ábrázolják.
Két nagy része van a gyermekszexualizálásnak, amikor a gyerek nem az életkorának megfelelően van ábrázolva, és amikor tárgyiasítják – magyarázta Gyurkó Szilvia gyermekjogi szakember a Reggeliben.
A gyerekek azokat a tartalmakat fogyasztják, amik körülvesznek minket. Hogy mit látnak szépnek, és minek akarnak megfelelni, nagyban függ attól, hogy milyen reklámokkal és tartalmakkal találkoznak. Egy 13-14 éves Instagram-felhasználó gyerek gyakran tölt fel olyan képeket magáról, ami az idősebb korosztályokra jellemző.
Gyurkó Szilvia a beszélgetésben kiemelte: a gyerekjogok képviselete nem ízlésrendőrség, számára a fotó csak végtermék, neki azt kell vizsgálnia, hogy tényleg a gyerek adott-e hozzájárulást a fotózáshoz, és megfelelően tájékoztatták-e a várható következményekről.
Hangsúlyozta, a cél nem az, hogy minden reklámból kitiltsák a gyerekeket, hiszen ők is a világ részei, sokkal fontosabb, hogy ne minden termék eladásához gyereket akarjanak felhasználni. Például a mosószert vagy a kullancsirtót nem szükséges gyerekekkel reklámozni.
A dark weben, a pedofil hálózatokban megosztott tartalmak kétharmada nem pornográf felvétel, hanem olyan képek, amiket letöltenek a Facebookról, óvodai farsangokról, balatoni nyaralásokról, gyerekek fürdőruhás képeiről
– mondta Gyurkó Szilvia ezzel is kiemelve, hogy igenis érdemes minél többet beszélni a gyermekek szexualizásáról és küzdeni ellene.