Új légi rekord: technikai megállóval 29 órán át az égen
2025. szeptember 28. 10:30
December 4-én indul a világ leghosszabb menetrend szerinti repülőútja, amely Sanghajt és Buenos Airest köti össze. A Boeing 777-300ER majdnem 20 ezer kilométert tesz meg, technikai tankolással Új-Zélandon. Az utasokra akár 29 órás repülés is várhat.
Új rekord a levegőben
2025. december 4-én startolhat a világ leghosszabb menetrend szerinti repülőútja: a China Eastern Airlines heti két alkalommal indítja közvetlen járatát Sanghaj és Buenos Aires között. A közel 20 000 kilométeres távot egy Boeing 777-300ER teljesíti – technikai tankolással az új-zélandi Aucklandben. A dél-amerikai irányba akár 29 órás utazásra is számíthatnak az utasok, a visszaút 25,5 órás lesz. A rövid, körülbelül kétórás aucklandi megállónál a gép utasai kiszállhatnak, amíg az üzemanyagot pótolják és a személyzetet lecserélik.
A légitársaság szerint a különleges útvonal az új Selyemút légi összeköttetésének része, és az Antarktisz közeli repülési folyosó révén mintegy négy órát spórolnak a teljes időből. Évente 65 000 ülőhelyet terveznek értékesíteni ezen a járaton.
Verseny a nonstop trónért
A leghosszabb nonstop járat címét egyelőre nem a kínai vonal viszi el, hiszen az aucklandi tankolás miatt ez nem számít megállás nélküli repülésnek. A 2027-re tervezett Qantas Project Sunrise lehet az új király: az ausztrál légitársaság Sydneyt kötné össze közvetlenül Londonnal és New Yorkkal, nagyjából 22 órás menetidővel. Ehhez speciálisan átalakított Airbus A350-1000 repülőket vetnek be, extra üzemanyagtartállyal és kényelmi zónával a fedélzeten.
Jelenlegi csúcstartó
Még mindig a Singapore Airlines tartja a leghosszabb nonstop út rekordját: a Szingapúr–New York járat kb. 15 300 kilométert és 18,5 órás repülést jelent, naponta Airbus A350-900-ason.
A 10 leghosszabb non-stop járat (időtartam szerint)
- Szingapúr – New York (JFK, USA) – kb. 18 óra 40 perc, 15 348 km, Singapore Airlines, Airbus A350-900
- Szingapúr – Newark (USA) – kb. 18 óra 25 perc, 15 345 km, Singapore Airlines, Airbus A350-900
- Houston (USA) – Sydney (Ausztrália) – kb. 17 óra 35 perc, 13 833 km, United Airlines, Boeing 787-9 Dreamliner
- Perth (Ausztrália) – London (UK) – kb. 17 óra 30 perc, 14 498 km, Qantas, Boeing 787-9 Dreamliner
- Doha (Katar) – Auckland (Új-Zéland)– kb. 16 óra 10 perc, 14 535 km, Qatar Airways, Boeing 777-200LR
- Dubai (EAE) – Auckland (Új-Zéland) – kb. 16 óra 10 perc, 14 200 km, Emirates, Airbus A380-800
- Melbourne (Ausztrália) – Dallas (USA) – kb. 15 óra 45 perc, 14 471 km, Qantas, Boeing 787-9 Dreamliner
- Auckland (Új-Zéland) – New York (USA) – kb. 15 óra 45 perc, 14 207 km, Air New Zealand, Boeing 787 Dreamliner
- Bangalore (India) – San Francisco (USA) – kb. 15 óra 35 perc, 14 015 km, Air India, Boeing 777-200LR
- Auckland (Új-Zéland) – New York (USA) – kb. 15 óra 30 perc, 14 207 km, Qantas, Boeing 787-9 Dreamliner