Lidl, Spar, Tesco – itt hagyják a legtöbb pénzt a magyarok
2022. június 2. 9:51
Közvetlenül utánuk jönnek a magyar láncok, amelyekben azt szeretik a vevők, hogy közel van a lakóhelyükhöz.
922 milliárd forintos forgalommal toronymagasan a Lidl vezeti az áruházláncok 2021-es toplistáját, sőt a legnagyobb bővülést mutatta: csaknem százmilliárd forinttal szárnyalta túl a 2020-as évi teljesítményét.
A Trade Magazin összeállításában második helyen álló Spar 792 milliárd forintra növelte előző évi, 739 milliárdos forgalmát, ezt követi a Tesco, ami szintén növekedni tudott: 722-ről 765 milliárdra.
Utánuk jön két magyar lánc: a Coop 674, a CBA pedig 569 milliárdos forgalmat tudott felmutatni 2021-ben. Sorban következik az Auchan 464, a Reál 433, a Penny Market 389, az Aldi 384, a DM 130, a Rossmann 115 és a Müller 57 milliárdos forgalommal.
A diszkontláncok komoly növekedésében szerepet játszik, hogy kivétel nélkül emelték boltjaik számát tavaly, de ebben a tekintetben a Spar tudhatja magáénak a legnagyobb növekedést, a hazai láncok boltjainak száma viszont csökkent. Utóbbiak annak előnyét élvezik, hogy a járvány alatt előtérbe került a boltok lakóhelyhez való közelségének fontossága – állapítja meg a szaklap.
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Róka László