„Nem volt könnyű menet” – így lett a Munchból milliós ételmentő mozgalom
2025. május 5. 12:34
Egy budapesti garzonból indult, mára Csehországban és Romániában is piacvezető – a Munch megmutatta, hogyan lehet a pazarlásból lehetőséget kovácsolni. Interjú Wettstein Alberttel és Perepelica Kirillel az rtl.hu-n.
2020 nyarán négy fiatal egyetemista egy apró budapesti lakásban új megoldást keresett az ételpazarlás problémájára. Ma a Munch nemcsak Magyarországon, hanem a régióban is vezető szereplő az ételmentés piacán.
„Féláron mentheted meg az ételt” – de mi is pontosan a Munch?
Az applikációban éttermek, pékségek, boltok kínálnak fel olyan ételeket, amelyeket zárás után már nem tudnának értékesíteni – mindezt akár féláron. Az app népszerűsége gyorsan nőtt, ma már több mint 15 ezer regisztrált felhasználója van.
A családtól a régiós terjeszkedésig
A Munch vállalkozói azt mesélték az rtl.hu-nak, hogy kezdetben még csak a barátok és szülők „muncsoltak”, de hamar kiderült, hogy többről van szó. A közösségépítés a social mediában, a felhasználói történetek és a hiteles, zöld szemlélet gyors növekedéshez vezetett.
Forbes-címlap és „cápás” siker
A Munchot 2021-ben, a Cápák között 3. évadában ismerhettük meg, akkor Moldován András indítványozására az összes Cápa befektetett az ételmentő bizniszbe. Balogh Petya a mai napig tulajdonrésszel rendelkezik, Lakatos István pedig mentoringot nyújt a sikeres vállalkozók számára.
A Munch 2023-ban elnyerte a Forbes 10 éves közönségdíját. A vállalkozás azóta Csehországban és Romániában is aktív, és új célpontként a tengerentúl is szóba került.
A legnehezebb év is erősített rajtuk
A 2024-es év kihívásokkal teli volt a csapat számára, de a lendület töretlen maradt. A társalapítók célja, hogy a Munch egész Közép-Európában piacvezetővé váljon az ételmentésben.
Ha szeretnéd, hogy a Cápák a te vállalkozásodba is befektessenek, jelentkezz az rtl.hu/capakkozott oldalon!