Barcelonában randiznál Dua Lipával? A Cápák között szereplője akár másodpercek alatt teljesíti a kívánságod
2023. február 24. 9:50
Az RTL üzleti showműsorába Orbán Gergely egy olyan vállalkozással érkezett a Cápák elé, ami állítása szerint megreformálja az animációs filmgyártást az egész világon. Balogh Levente komoly kérdéssel bombázta a kishalat, aki társával együtt kitért a válaszadás alól. Most a vállalkozó grafikusa, Nagy Miklós feltárta az üzlet létjogosultságát az rtl.hu újságírójának.
Mióta segíted Orbán Gergely (az AIGA megálmodója) vállalkozását?
Sok évvel ezelőtt forgattunk együtt egy nemzetközi produkcióban. Én a vizuáliseffekt-részlegen dolgoztam, ő pedig rendezőasszisztensként. Ott ismerkedtünk meg.
Neked mi a foglalkozásod pontosan?
Vizuális effektekkel és mesterséges intelligencia fejlesztéssel foglalkozom, a filmekben pedig VFX generalistként dolgozom. Elég sokrétű ez a tevékenység: az adatkezelés, az utómunka és a koordinációs tevékenységek is a feladataim közé tartoznak.
Milyen nagyobb projekteken dolgoztál eddig?
Dolgoztam a Vaják és a Moon Knight című sorozatokban, valamint a Robin Hood és a Midsommer című filmekben is.
A Midsommer az egyik legnagyobb kedvencem, egészen elképesztő a látványvilága. Mit csináltál benne?
Úgynevezett VFX data wrangler voltam. Minden on-set vizuális effekt tevékenységben részt vettem, ez főként fotográfiát és adatgyűjtést jelent. Nagyon szerettem csinálni.
Visszatérve a Cápák közöttre és az AIGA vállalkozásra: grafikusként mit gondolsz, mi az erőssége ennek az elképzelésnek?
Vizuáliseffekt-szakemberként úgy gondolom, hogy a most feltörekvő mesterséges intelligencia a média összes területén alkalmazva lesz. A tartalomgyártás teljes egészét nyilván nem fedi le, de egy olyan eszközparkot biztosít a művészeknek, ami monumentálisan felgyorsítja az alkotás folyamatát. Az írástól kezdve az előkészítési munkálatokon át egészen a forgatásig, ahol a virtuális környezet létrehozásában nyújt segítséget. Emellett az utómunkálatok során is drasztikusan fel fogja gyorsítani a rettentően időigényes rotoszkóp munkáját. A műsor óta egyébként akkorát ugrottunk, hogy egyre közelebb vagyunk a koherens animációhoz is.
Az mit jelent pontosan?
A képek nemcsak egymás utáni, összemosott alkotások lesznek, hanem effektmozgásokat képeznek le. Ezekre léteznek és folyamatosan fejlődnek a technológiák. Én is fejlesztek egy ilyet.
A Cápák előtt Gergő említette, hogy az AIGA a jelenlegi összes animációszerkesztő szoftvert elavulttá teszi. Te is így gondolod?
Igen. Jelen pillanatban az aprócska fejlesztőcsapatunkkal olyan magasságokat célzunk meg, amik nem érhetőek el a közönség számára, viszont olyan eszközöket biztosítunk a streamingszolgáltatóknak, amik teljesen újszerűek, és átalakítják a piacot.
Bárhova el tudtok vinni engem? Egyáltalán nem léteznek határok? Ha azt mondom, hogy Dua Lipával szeretnék randizni a Sagrada Família előtt, másodpercek alatt tudjátok teljesíteni?
Alapvetően igen. Technológiailag mindenre fel vagyunk készülve, de ha véletlenül nincs egy ilyen modell kéznél, akkor kábé nyolc perc leforgása alatt meg tudjuk tanítani egy új koncepcióra, és bármilyen kérést tudunk teljesíteni.
Ha azt mondom nektek, hogy vissza szeretnék utazni az időben, és a reneszánsz korból szeretnék animációt, azt is teljesíteni tudjátok?
Persze, de nem is kell messzire menni. Vannak influenszerek, akik rámentek arra a trendre, hogy valamelyik technológiával betanítják a saját arcukat a modellnek, és utána bepózoltatják magukat különböző történelmi eseményekre, vagy akár korszakokba. Elég jópofa képsorozatok jönnek létre.
A mesterséges intelligencia arra is képes, hogy akár a jövőbe utazzunk?
Ez csak olyan bemenetek alapján lehetséges, amiket ismer a modell. Ez esetben mindenképpen olyan tartalmakról beszélünk, amik már szerepeltek valamilyen sci-fiben vagy egy művész által megálmodott világban. A modell viszont nem az alkotásokat ismeri, hanem az alkotások leképezését, számok formájában. A mintavételezési folyamat úgy zajlik, hogy összehasonlít egy zajmintát egy másik véletlenszerű számsorral, és ha abban egyezést vagy hasonlóságot talál, akkor kiszámolja azok különbségét, elraktározza, és ebből vonja ki a koncepciók érzésének leképezését. Ezáltal mindig egy másik kép fog létrejönni, amely stílusában vagy elemeiben emlékeztethet valamire, amit korábban már láttunk, mégis örökletesen új lesz.
Mennyire értettél egyet a Cápák kritikájával?
Alapvetően jól éreztem magam, viszont nem értettem mindenben egyet a Cápákkal. Voltak olyan pillanatok, amikor tök bizakodó voltam, hogy érkezik egy befektetési ajánlat, de nem így lett. Lehet, hogy túllőttünk a célon a kért összeggel, de ott volt a lehetőség, hogy egy ellenajánlattal éljenek, és nem tették meg.
Balogh Levente többször is megkérdezett, hogy szerinted is szükség van-e a 2 milliárd forintra, mégsem adtál rá választ. Most én is felteszem a kérdést: valóban szükségetek van ennyi pénzre?
Elképzelhető, hogy egy kisebb összeggel is el tudnánk indulni. Keressenek meg minket!