Az RTL Híradó a leggyakrabban használt offline hírforrás, az rtl.hu a Top10-ben
2024. június 17. 12:26
Heti elérésben továbbra is az RTL a leggyakrabban a használt offline hírforrás és a vizsgált sajtótermékek közül a második legmegbízhatóbb a magyarok szerint – derül ki a Reuters Intézet friss felméréséből.
A magyarok 36 százaléka nézi hetente legalább egyszer a Híradót, így továbbra is az RTL a leggyakrabban a használt offline hírforrás – derül ki az Oxfordi Egyetemen működő Reuters Intézet 2024-es digitálismédia-jelentéséből. A szervezet 13. alkalommal publikálta éves médiariportját, amely 47 országból csaknem 100 ezer ember bevonásával készült el.
A vizsgált sajtótermékek közül továbbra is az RTL-t tartják a második legmegbízhatóbb hírforrásnak a magyarok a jelentés szerint.
A magyar médiumok terén nem történt jelentős változás a tavalyi felmérés óta: a vizsgált sajtótermékek közül a HVG-ben, az RTL-ben és a Telexben bíznak a legtöbben, míg a legkevésbé a Blikket, a TV2-t és a közmédiát tartják hiteles hírforrásnak. Az online hírportálok közül a jelentés alapján egyébként az Indexet, a 24.hu-t, a Telexet és az Origót olvassák a legtöbben hetente. Az rtl.hu is bekerült a top 10-be, heti elérésben az idei listán a hetedik helyen végzett. A jelentés szerint a hagyományos médiumok közt heti elérési mutatókban a tavalyihoz hasonlóan továbbra is az RTL a vezető.
Módszertan
A kérdést úgy tették fel a résztvevőknek, hogy mennyire tartják megbízhatónak a felsorolt brandek által megosztott híreket egy 0-tól 10-ig terjedő skálán (6-10 = megbízható, 0-4 = nem megbízható, 5 = egyik sem). A szerzők megjegyzik: a felmérésben csak bizonyos brandek szerepeltek, így nem tekinthető a legjobban vagy legkevésbé megbízható márkák listájának, mivel nem teljes körű.
Nyitókép: RTL Sajtóklub