Orbán Viktor arcképével és sárga csekkel kér pénzadományokat kampányra a Fidesz
2024. április 23. 14:53
Erről a Szikra Mozgalom számolt be, miután kuncsorgással vádolta őket a kormánysajtó.
Nemrég „pénzért kuncsorgással” vádolta meg az ellenzéki Szikra Mozgalmat a kormánysajtó, akik most némi gúnnyal konstatálták, hogy Orbán Viktor arcképével és sárga csekkel ellátott levélben gyűjt adományokat az EP-kampányra a Fidesz.
Az ominózus adománykérő levélről a Szikra a Facebook-oldalán posztolt. Azt írták: „Nézzük csak, mit kaptunk a postaládánkba a minap: Orbán Viktor levélben gyűjt adományt a Fidesz számára az Európai Parlamenti kampányukra. Az az Orbán Viktor, aki Hatvanpuszta földesura. Az a Fidesz, ami közel 4 milliárd forintot költött a 2022-es kampányban. Állami szerveken, állami médián és civil szervezeteken keresztül. Az a Fidesz, ami a Megafonon keresztül több mint 140 millió forintot költött. Csak az elmúlt 1 hónapban. Mindezt nem adományból, hanem a te és a mi adónkból”.
A Fidesz levelében, amit Orbán Viktor jegyez, felsorolják az ismert kampányszlogeneket, mielőtt „amennyiben lehetőségei engedik” felszólítással pénzt kérnek. Szó esik Gyurcsányról, a genderről, Ukrajnáról, Brüsszelről, szuverenitásról, migránsgettókról.
A Szikra mindehhez hozzátette, hogy nekik négymillió forintra van szükségük a kampányhoz, valamint „nincsenek nagybirtokaink és luxushajóink. Mögöttünk nem állnak oligarchák. Messzire elkerülnek minket, és mi is őket. Mi csak egymásra számíthatunk.”
Az adománykérő levéllel kapcsolatban megkeresést küldtünk a Fidesz sajtóosztályának is. Többek között azt szerettük volna meg tudni tőlük, hogy bizonyos előre nem látott kiadások miatt szorulnak rá támogatóik adományaira, ha pedig nem, mi az oka ennek. Amint válaszolnak, arról beszámolunk.
A Fidesz politikai üzenetének eljuttatására szánt anyagi erőforrásokkal korábban több cikkben is foglalkoztunk:
- Negyedmilliárd forintot költött szállodára a Fidesz-frakció a kihelyezett frakcióüléseken
- Brutális összegért hirdettek a megafonosok a Facebookon Magyar Péter tüntetése előtt
- Nyolc hét alatt 114 millió forintot költött a Megafon Facebook-hirdetésekre
- Százmilliókba kerülhetett a „Háborúpártiak”-kampány, rejtély, miből futotta rá
- Plakáttenger: újabb 10 milliárd mehet el idén kormánykommunikációra
- A kormányközeli médiából rengeteg pénzért dől Varga Judit kapcsolati erőszakról szóló interjúja, de az áldozatvédelmi rendszer rosszul működik
Nyitókép: Facebook