Magyar Péternek visszaszúrt a Diákhitel Központ az állítólag túlárazott megbízások ügyében
2024. február 14. 18:54
Magyar Péter, Varga Judit egykori igazságügyi miniszter exférje nyilvánosan arról beszélt, hogy a Diákhitel Központ vezetőjeként túlárazott ajánlatokat kellett elfogadnia úgy, hogy az elkészült munkák minősége sem volt kimagasló. A Diákhitel Központot kérdeztük a történtekről.
Szerdán a Rogán Antal tárcája alatt működő, a nyíltan a Fidesszel szimpatizáló Balásy Gyulát éves szinten tízmilliárdos megbízásokkal ellátó Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) gyakorlatilag lerázta magáról Magyar Péter, az állami Diákhitel Központ vezetőjének éles kritikáit. Pedig Varga Judit korábbi igazságügyi miniszter ex-férje egyenesen azt állította, hogy a cég vezetőjeként erősen túlárazott, nem is kimagasló minőségű kommunikációs megbízásokat kellett elfogadnia Balásy Gyulától, illetve cégeitől. Állítása szerint bár próbált ellentartani, nem járt sikerrel, ezért egy idő után felállt. Az RTL Híradó riportjával felelevenítheti az eddigi történéseket:
A Magyar Péter szerint túlárazott megbízásokat az NKOH szerezte be a Diákhitel Központnak, ezért a nagy port kavart Partizán-interjú után egyebek mellett azt kérdeztük a NKOH-tól, hogy érkezett-e hozzájuk bármilyen panasz a Diákhitel Központtól vagy Magyar Pétertől, indítottak-e vizsgálatot. A hivatal válasza szerint ilyen panasz nem érkezett hozzájuk sem írásban, sem szóban, a ügynökséget – tehát Balásy Gyula cégeit – pedig nyílt közbeszerzésen választották ki. „Az állami intézmények és állami vállalatok kérhetik, hogy a keretközbeszerzéshez csatlakozva vegyenek igénybe hirdetési szolgáltatásokat vagy folytassanak le önálló közbeszerzési eljárást. A Diákhitel Központ minden évben saját döntésével csatlakozott a keretközbeszerzéshez, amit a vezérigazgató úr aláírása is igazol” – írták. Nem sokkal cikkünk megjelenése után Magyar Péter ezt írta Facebook-kommentben cikkünk alá.
Sajnos hazudnak, ugyanis a tulajdonosi joggyakorló MFB kötelezte a leányvállalatait, hogy csatlakozzanak a csoportos közbeszerzéshez. Ugyanez történt/történik minden állami vállalatnál…
Ezért megkerestük a Diákhitel Központot és az MFB Zrt.-t is. Előbbitől érkezett válasz, amelyben újra előkerül Magyar Péter aláírása, mint érv. (Magyar Péter az interjúban nem állította, hogy ne írta volna alá a megbízásokat. Éppen arról beszélt, hogy nyomást helyeztek rá.)
A Diákhitel Központ az MFB csoport része, de önálló jogi személyként vette igénybe a kommunikációs keretközbeszerzés szolgálatait. A vezérigazgató úr aláírása tanúskodik arról, hogy ez az ő idejében is így történt. Kifogást nem emelt, a szerződést és a teljesítésigazolásokat is vezérigazgatói minőségében írta alá!
– fogalmaztak. Ha szeretné megnézni, milyen százmilliós megbízásokról van szó, itt megteheti.
Fenti összegeknél nagyságrendekkel többe kerültek a kormány nagy kék propagandaplakátjai, illetve -kampányai, összesítésünk szerint tavaly az erre költött közpénz meghaladhatta a 20 milliárd forintot. Ahogyan a Diákhitel Központ megbízásait, úgy ezeket a munkákat is Balásy Gyula cége, a Lounge Design Kft. és New Land Media Kft. kapták éppen amiatt a keretmegállapodás miatt, amire a Nemzeti Kommunikációs Hivatal is utalt. A Transparency International összegzése szerint tavaly Balásy Gyula cégeivel 295 milliárd forint értékben nyert el közpénzes szerződéseket többségében a Nemzeti Kommunikációs Hivataltól:
több mint 300 megbízást osztottak ki három cégének, a Lounge Design-nak, a New Land-nek és a Media Dynamics-nak.
Így talán kevésbé meglepő, hogy Balásy Gyula néhány év alatt az ország egyik leggazdagabb embere lett:
Nyitókép: Novák Katalin / Facebook