Kettévághatják a MÁV-ot
2024. január 25. 19:28
Várhatóan ősztől holdingként működik tovább a cég.
Kikina Artúr, a MÁV január 15-én kinevezett pályaműködtetési és beruházási vezérigazgató-helyettese egy szakmai konferencián szerdán úgy fogalmazott: „A MÁV a mai formájában nem tud tovább működni.Ha a kormány elfogadja a javaslatot, akkor várhatóan ősztől egy holding formájában működik tovább a cég, amelynek egy szolgáltatási és egy pályaüzemeltetési része lesz.” A Telex megkereste az állami vasúttársaságot az átalakítás ügyében azonban csak általános választ kaptak: a holdinggá alakítás igazából a MÁV-Volánbusz „cégcsoport integrációjának kiteljesítését jelenti”.
Kikina Artúr egyenesen Lázár János minisztériumának, az Építési és Közlekedési Minisztériumnak (ÉKM) az államtitkári székéből érkezett annak a Virág Istvánnak a helyére, akit akit Lázár tavaly szeptemberben, a nagy ÉKM-MÁV háborúban ki akart rúgni. Később a MÁV pontosított, hogy Virág mégis marad, a Telex forrása szerint viszont Virág Istvántól januárban végül mégis sikerült megszabadulnia a tárcának. A lap kiemelte, hogy a helyére érkező Kikina
tíz nap munkahelyi ismerkedés után már be is jelentette a cég kettéosztását.
A lap úgy tudja, hogy az átalakítással megnyílik az út Lázár János előtt, hogy a MÁV lényeges részeit kiszervezze egy (pályaüzemeltetési és beruházási) leányvállalatba. Így az anyacég, a MÁV Zrt. lényegében kiüresedhet, a minisztérium pedig megkerülheti döntéseivel a MÁV jól bebetonozott, erős fideszes politikai kapcsolatokkal bíró vezérigazgatóját, Pafféri Zoltánt.
Rosszul járhatnak az új tömegközlekedési bérletrendszerrel azok, akik rövid távon ingáznak, különösen, ha útközben egy megyehatárt is átlépnek, az RTL Híradó megmutatta, mit okozhat a Budapest-bérlet átalakítása:
Nyitókép: Vajda János / MTI