Fordulat a Budapest-bérletek ügyében, márciustól minden maradhat a régiben
2024. január 24. 7:50
Egy ideig legalábbis.
A MÁV december 31-ei közleménye alapján a nyilvánosság tényként kezelte a Budapest-bérlet márciusi megszűnését, de a BKK és az állami közlekedési cégek közötti agglomerációs közlekedésről szóló megállapodás megszűnésének nincs konkrét nyoma a szerződésben.
A felek közötti megállapodás csak akkor szűnne meg március 1-jével, ha valamelyik fél 30 napos felmondási határidővel élne, ami eddig nem történt meg sem a MÁV, sem a Volánbusz részéről.
Egy január 17-én történt szerződésmódosítás révén további akadályok is elhárultak, így a szolgáltatás változatlan maradhat egészen addig, amíg az új tarifarendszer kialakításáról a kormány és a főváros meg nem állapodik,
írja a 24.hu. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) egy hete úgy módosította a három közlekedési társaság (BKK, Volánbusz Zrt., MÁV-HÉV Zrt.) által 2023. december 29-én megkötött átmeneti megállapodást, hogy a szerződés fenntartja a hatályát a közbeszerzési értékhatár elérését követően is.
A jelenleg érvényben lévő szerződés nem rögzíti az új tarifarendszer bevezetésének konkrét határidejét. A szerződés mindaddig érvényben marad, amíg azt a felek közös megegyezéssel vagy valamelyik fél 30 napos határidővel fel nem mondja. A Volánbusz Zrt. és a MÁV-HÉV Zrt. részéről még nem történt meg a felmondás – tette hozzá a lap.
A Budapest-bérlet kérdése komplikáltabb. A BKK szerint a MÁV-val és a Volánnal 2010-ben kötött megállapodás értelmében a Budapest-bérlet elfogadható bizonyos járatokon, és ez a szerződés csak 90 napos rendes felmondási idővel szüntethető meg. Azonban a HÉV-ekre vonatkozóan ez a megállapodás nem érvényes, mivel azok üzemeltetését 2016-ban a MÁV vette át, és itt a 30 napos felmondási idő érvényes.
Az üggyel korábban az RTL Híradója is foglalkozott:
Az ÉKM időközben cáfolta a híreket, miszerint minden maradna a régiben. Erről ebben a cikkünkben írtunk bővebben.
Nyitókép: RTL