Belföld

Baljós jelek: repedezhetnek a kisföldalatti szerelvényei

rtl.hurtl.hu

2024. január 9. 10:38

Kérjük, vigyázzanak, a jármű reped.

Egyre sürgetőbb a földalatti felújítása, írja a Népszava.

A lap emlékeztet rá: lassan 30 éve, hogy felújították az alagutat, a járművek karosszériáját pedig 1999-2002 között javították. Ez az eredeti állapot visszaállítását jelentette, újabb erősítés azonban nem történt.

Mint írják, a jelenleg szolgálatot teljesítő, 1972-ben gyártott 23 kocsi régen túl van az eredetileg 40 évre tervezett élettartamon és a 2,1 millió kilométeres futásteljesítményen. A járművek az intenzív igénybevétel hatására elkoptak, alvázuk, kocsiszekrényük, csuklókapcsolatuk – egy 2000-es bizottsági jelentés szerint – „kifáradt”.

A lap emlékeztet rá: a Rákosrendezőre tervezett  mini-Dubaj néven ismert gigaprojekt részeként az állam  300-400 milliárd költene közcélú beruházásokra. A Fővárosi Közgyűlés decemberi határozatában kikötötte, hogy a Rákosrendező területén megvalósítandó ingatlanfejlesztés támogatásához többek között források biztosítását kéri „a Millenniumi Földalatti Vasút felújításához és meghosszabbításához, valamint a szerelvények cseréjéhez".

A Népszava egyelőre hiába kérdezte a BKV-tól és a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztériumtól hogy megkezdődtek-e már az egyeztetések.

A lap azt írja, hogy a forgóvázrepedés és a karosszériarepedés továbbra is jellemző hibája a kisföldalattinak. Egy korábbi egyetemi anyagszerkezeti vizsgálat arra figyelmeztetett, hogy az anyagfáradás miatt le kellene selejtezni a kocsikat, mielőtt komoly vázszerkezeti problémák állnának elő.

A BKV azt válaszolta a Népszavának, hogy „ a szerelvények biztonságosan üzemeltethetők".

Nyitókép: MTVA/Bizományosi/Jászai Csaba

#Belföld#földalatti#reped#bkv#lázár jános#mini-dubaj

Címlapról ajánljuk