Belföld

A természettudományos tantárgyak több mint tíz százalékát már 2020-ban sem szaktanárok tanították

rtl.hurtl.hu

2023. szeptember 10. 16:36

A szakszervezetek összeomló oktatásról beszélnek, a kormányzati szereplők pedig arról, nincs tanárhiány.

2010 és 2020 között minden településtípusban – község, város, megyei jogú város, Budapest – és minden képzési típusban – óvoda, általános iskola, szakképzés, gimnázium – nőtt azoknak az iskoláknak az aránya, ahol minimum egy pedagógus álláshely betöltetlen volt, írja a G7.

Arról is beszámolnak: a fővárosi általános iskolákban például 2010 és 2020 között a szakos tárgyakat megfelelő szakképesítés nélkül tanítók aránya egy százalékról hat százalékra nőtt. 2020-ra a természettudományi tárgyakat szakképesítés nélkül oktatók aránya 10,28 százalékra nőtt.

Emellett a matematikát a tanárok 9,56 százaléka az idegen nyelvet pedig 8,35 százaléka oktatja szakképzés nélkül. A kutatás végkövetkeztetése az, hogy 2016 után hirtelen és rendkívüli mértékben megnőtt a pedagógushiány csaknem minden képzési és településtípusban. Felidézik, hogy míg a szakszervezetek összeomló oktatásról beszélnek, addig a kormányzati szereplők előszeretettel beszélnek arról, hogy nincs tanárhiány.

Nyitókép: MTI / Balogh Zoltán

#Belföld#iskola#tanár#hiány#oktatás#természettudomány