Orbán Lázár János kezébe adta az autópálya-koncesszió felügyeletét, a Mészáros-féle sztrádákon 29 százalékkal kell többet fizetni
2022. október 7. 8:02
Nagy Márton gazdaságfejlesztési minisztertől örökölte meg a feladatot Lázár János. Közben a NÚSZ adataiból kiderült, mennyivel drágulnak idén a matricák.
Az eddig Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter hatáskörébe tartozó autópálya-koncesszió egy szerda este közzétett kormányrendelet értelmében átkerült Lázár Jánoshoz.
A rendelet szerint ezentúl Lázár János építési és beruházási miniszter gyakorolja „az országos közutak és műtárgyaik létrehozására és működtetésére vonatkozó koncessziós szerződésekkel összefüggésben az államot megillető valamennyi jogot és kötelezettséget, így különösen a szerződés teljesítésével, végrehajtásával kapcsolatos jogokat és kötelezettségeket, ennek keretében elvégzi a koncessziós szerződésekben rögzített gyakorisággal az üzemeltetési és karbantartási tevékenységek ellenőrzését is.”
A hvg.hu megjegyzi: ez a már korábban megkötött szerződésekre is érvényes, például arra a 35 éves koncesszióra is, amit Mészáros Lőrinchez kötődő és más kormányközeli cégek nyertek el, összesen 1237 kilométernyi autópálya üzemeltetésére.
Az mfor pedig pénteki cikkében kiszámolta a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-től kikért adatokból, hogy összességében 29 százalékkal kell többet fizetni az autópálya-matricákért. Ez abból adódik, hogy azok a matricatípusok drágulnak a legnagyobb mértékben, amikből a legtöbbet vásárolják, míg a kevésbé kelendő éves matricák ára kisebb mértékben nő.
Nyitókép: Ujvári Sándor / MTI