Rendszeresen előfordul a MÁV-nál, hogy olyan kocsikra adnak el helyjegyeket, amik nem is léteznek
2022. augusztus 15. 15:15
Az IC+ projekt pedig félbemaradt, 500 kocsi helyett 92 készült el.
Beütött a nyári szezon a MÁV-nak: a 444 az utasok panaszaira hivatkozva azt írja, hogy több gyakori probléma is akad a vonatokon:
- például hiába vesz az utas Intercity-jegyet, a vonaton csak gyorsvonati kocsikat találnak, légkondi nélkül
- megesik, hogy a vonat simán kevesebb kocsival közlekedik, és nem is létezik az a vagon, ahová a helyjegy szól
Az IC-kocsik hiánya komoly probléma a cégnél, főleg nyáron: ilyenkor a megnövekedett balatoni forgalom miatt több kocsi kell az ilyen vonatokra, és egyre csökken az elérhető vagonok száma. Ezeket így-úgy tudták pótolni az IC+ program keretein belül üzembe helyezett kocsikkal,
azonban a program félbeszakadt, és 500 helyett mindössze 92 kocsi készült el forráshiány miatt.
Ezen felül az alkatrészhiány és a javításra rendelkezésre álló pénz összegének csökkenése is problémákat jelent. Az elmúlt évtizedben viszont pályafelújításra volt uniós pénz, ami azt jelenti, hogy nemsokára akár 160 km/órával is lehetne közlekedni több fontos útvonalon. Azonban a járműállomány döntő többsége nem alkalmas erre a sebességre.
Nyitókép: Jászai Csaba / MTVA