Megmagyarázta a MÁV, hogy miért kalimpáltak összevissza a mátészalkai vasúti átjáró sorompói
2022. június 25. 13:15
Kevesebb mint fél óráig tartott a bizarr és veszélyes csiki-csuki.
Pénteken az rtl.hu írta meg egy olvasói levél alapján, hogy a Mátészalka–Vásárosnamény vonalat keresztező 49-es út sorompói egy ponton érdekes anomália szerint működtek: míg a lámpa pirosat mutatott, a sorompók hol lecsukódtak, hol felemelkedtek, miközben vonat nem is jött.
Félve merek elindulni, mert lehet, hogy pont most fog jönni a vonat
– hangzik el a videóban. Az üggyel kapcsolatban lapunk megkereste a MÁV-ot, akik azt válaszolták: tudnak a meghibásodásról, és azt gyorsan ki is javították.
Azt írták:
június 20-án 3:25-kor jelentkezett üzemzavar, amit a mátészalkai forgalmi szolgálattevő 3:50-kor kezelt, utána már megfelelően működött. Ez idő alatt készülhetett a videó. A sorompót megvizsgálták a szakemberek, az egyik hajtómű hibája okozta a problémát, 23-án kicserélték a hajtóművet.
Emlékeztettek: a sorompóberendezés működését, meghibásodását, üzemzavarát jelzik a berendezések, a mozdonyvezetőket is értesítik. A vonatokkal az átjárót ilyenkor a biztonság érdekében csak lassan, legfeljebb 15 km/h-s sebességgel közelítik meg.
Biztonsági okokból a biztosítóberendezési áramkör kialakítása olyan, hogy meghibásodás vagy forgalmi ok esetén „üzemzavar állapotba” kerül hat-tíz perc után. Ez azt jelenti, hogy a közút felé akkortól nincs fényjelzés (a fényjelző készülék sötét), – ahol van – a csukott állapotból a csapórúd is lassan (kb. 90 másodperc alatt) felnyílik, hogy a KRESZ betartása mellett szlalomozás nélkül át lehessen haladni az átjárón akkor is, ha például a fénysorompó meghibásodott. Szerintük a szabályok betartásával ilyenkor balesetveszély sem alakulhat ki.