Nagy dobásra készül a BMW gyár Debrecenben
2025. augusztus 25. 16:00
Debrecen neve hamarosan világszerte összefonódhat az elektromos autózás új korszakával. A BMW magyarországi gyára kulcsszerepet kap a Neue Klasse technológia bevezetésében, ahol már most zajlanak az előkészületek a 2025 őszén induló sorozatgyártásra.
Elektromos jövő Debrecenből
A BMW történetének egyik legnagyobb fordulópontjához érkezik: 2025 őszén Debrecenben indul az iX3 modell gyártása a Neue Klasse alapjaira építve. Ez nem csupán egy új autó, hanem egy teljesen új technológiai korszak kezdete, amelyet a magyar gyár indít útjára a világon elsőként.
A projekt különlegessége, hogy a debreceni üzem nem egyszerűen egy gyártóegység, hanem a márka elektromos stratégiájának zászlóshajója lesz. Az itt készülő modellekben már a legújabb, hatodik generációs akkumulátorok dolgoznak, amelyek nagyobb hatótávot és gyorsabb töltést ígérnek.
Pilot üzemek támogatják a munkát
Bár a sorozatgyártás hazánkban kezdődik, az autopro.hu információi szerint háttérben három bajorországi telephely dolgozik azon, hogy minden zökkenőmentesen menjen. Parsdorfban, Hallbergmoosban és Münchenben fejlesztik és tesztelik azokat a technológiákat, amelyek majd Debrecenben öltenek végleges formát.
A német szakemberek által készített prototípus akkumulátorok már most is érkeznek a magyar gyárba, ahol tesztjárművekbe építve vizsgálják őket. A cél egyértelmű: csökkenteni a gyártási időt és garantálni a világszerte egységes minőséget.
Molnár Martin útja a Forma-1-be – A 2025-ös szezon a brit F4-ben címmel indult magazinműsor az RTL+-on. Az epizódokban megismerkedhetsz a 16 éves versenyzővel, akinek nagy jövőt jósolnak a brit F4-es mezőnyben. Kövesd Molnár Martin karrierjét az RTL+ magazinműsorában!
Hosszú út vezetett idáig
A BMW 2018 nyarán jelentette be, hogy Debrecenben építi fel új üzemét. Az alapkőletétel 2022-ben történt, azóta pedig hihetetlen sebességgel épült fel a gyár, amelyben a villanyautosok.hu cikke szerint tavaly év végén már kétezer ember dolgozott. A próbagyártás is elindult, és az év végére várható a teljes kapacitásra állás.
Az új modell, az iX3, a globálisan népszerű SUV-szegmensbe érkezik, így a BMW reményei szerint komoly húzóerőt jelent majd. A szedán változat gyártása München feladata lesz, így Debrecen és a bajor főváros együtt indítja el a Neue Klasse korszakát.
Mit hoz a Neue Klasse?
Az új platform nemcsak az elektromos hajtásláncban hoz előrelépést, hanem a belső térben és a digitális szolgáltatásokban is. Az autók modern, 800 voltos architektúrával készülnek, amely 30 százalékkal hosszabb hatótávot és ugyanilyen arányban gyorsabb töltést biztosít.
A BMW ezen túl új digitális cockpitot és friss utastér-koncepciót vezet be, amely a jövő mobilitását hivatott kiszolgálni. Érdekesség, hogy a modellnevekből eltűnik majd a hagyományos „i” betű, amelyet a márka mostantól kizárólag az elektromos járműveinek tart fenn.
A nemrég totálkárosra tört „hírhedt” piros BMW M4 és sofőrje régóta a kritikusok célkeresztjében állt. Sturcz Antal, a Checkengine csatorna újságírója szerint a szabályozás csak akkor ér valamit, ha be is lehet tartani, a felelősség pedig sokszor nem a lóerők számán múlik.
Kapcsolódó tartalmak:
Nyitókép: Pexels