Sonkás jégkrém, száz csirkefalat, nagyon sok vaj: leállították a McDonald’s mesterséges intelligenciáját, mert teljesen abszurd rendeléseket adott le
2024. június 24. 15:41
Sorozatosan értette félre a vásárlókat a robot, és dobta fel rendeléseiket a lehető legváratlanabb módokon.
Sonkás jégkrém, százas adag csirkefalat, illetve karamellafagyi helyett őrült mennyiségű vaj: a McDonald’s által tesztelt, mesterséges intelligenciával működő „eladót” kivonták a forgalomból a sorozatosan vétett komoly hibák miatt, írja a BBC. Az elmúlt időszakban számos videó feltűnt a közösségi médiában, amelyeken a felhasználók azt mutatták be, milyen nevetséges módokon érti félre őket a rendelést feldolgozó robot.
- Van olyan videó, amin például az látható, hogy a robot minden áron vajat, még több vajat akar hozzáadni a rendeléshez, amikor a vásárló csak egy karamellfagyit kér.
- Két vásárló már csak nevetni tudott, amikor tucatszámra adogatta hozzá a csirkefalatkákat a rendelésükhöz az MI, amíg többszáz dolláros számla nem jött össze.
- És ott a vásárló, aki bacont kapott a jégkrémére.
A McDonald’s most bejelentette, hogy szerződést bont az IBM-mel, és eltávolítja a rendszert, amit a próba során több mint száz üzletükben telepítettek. Közleményükben azt írták, hogy remélik, a jövőben is tudnak majd az MI-technológiával foglalkozni. Az automatikus rendelésfelvételt már a nevetséges bakik előtt is többen kritizálták, mert aggódtak, hogy az valódi, hús-vér dolgozókat válthat le.
Nyitókép: Pixabay / TikTok