Tudomány-Tech

Sonkás jégkrém, száz csirkefalat, nagyon sok vaj: leállították a McDonald’s mesterséges intelligenciáját, mert teljesen abszurd rendeléseket adott le

rtl.hurtl.hu

2024. június 24. 15:41

Sorozatosan értette félre a vásárlókat a robot, és dobta fel rendeléseiket a lehető legváratlanabb módokon.

Sonkás jégkrém, százas adag csirkefalat, illetve karamellafagyi helyett őrült mennyiségű vaj: a McDonald’s által tesztelt, mesterséges intelligenciával működő „eladót” kivonták a forgalomból a sorozatosan vétett komoly hibák miatt, írja a BBC. Az elmúlt időszakban számos videó feltűnt a közösségi médiában, amelyeken a felhasználók azt mutatták be, milyen nevetséges módokon érti félre őket a rendelést feldolgozó robot.

  • Van olyan videó, amin például az látható, hogy a robot minden áron vajat, még több vajat akar hozzáadni a rendeléshez, amikor a vásárló csak egy karamellfagyit kér.
  • Két vásárló már csak nevetni tudott, amikor tucatszámra adogatta hozzá a csirkefalatkákat a rendelésükhöz az MI, amíg többszáz dolláros számla nem jött össze.
  • És ott a vásárló, aki bacont kapott a jégkrémére.

A McDonald’s most bejelentette, hogy szerződést bont az IBM-mel, és eltávolítja a rendszert, amit a próba során több mint száz üzletükben telepítettek. Közleményükben azt írták, hogy remélik, a jövőben is tudnak majd az MI-technológiával foglalkozni. Az automatikus rendelésfelvételt már a nevetséges bakik előtt is többen kritizálták, mert aggódtak, hogy az valódi, hús-vér dolgozókat válthat le.

Nyitókép: Pixabay / TikTok

#Tudomány-Tech#mcdonald's#mesterséges intelligencia#félreértés#rendelés#pultos#pincér#tiktok#IBM#szoftver#próba

Címlapról ajánljuk