Betiltanák az ijesztően pontosan célzott Facebook-hirdetéseket amerikai képviselők
2022. január 19. 21:03
Megszüntetnék annak lehetőségét, hogy az interneten megjelenő reklámokat bizonyos csoportokra célozzák a hirdetők.
Eltörölheti a legnagyobb techvállalatok, köztük a Google és a Facebookot üzemeltető Meta üzleti modelljét az a törvényjavaslat, amit három demokrata képviselő nyújtott be az amerikai törvényhozásban „a megfigyeléses hirdetés betiltásáról”. Erről az Insider számol be.
Anna Eshoo, Jan Schakowsky és Cory Brooker javaslata megtiltaná a hirdetőknek, hogy az interneten megjelenő reklámokat emberek bizonyos csoportjaira célozzák, ez alól csak a tartózkodási hely lenne kivétel, és azt választhatnák meg, hogy milyen tartalomtípusokhoz kapcsolódóan jelenjen meg a hirdetés. A törvény felhatalmazná a szövetségi kereskedelmi bizottságot, hogy eljárjon az azt megsértőkkel szemben, és az állampolgároknak is lehetővé tenné, hogy eljárást kezdeményezzenek.
Anna Eshoo szerint a „megfigyeléses hirdetések” üzleti modellje a személyes adatok láthatatlan összegyűlésén és felhalmozásán alapul. Ez a működés egyrészt lehetővé teszi az online platformok számára, hogy magukhoz kössék felhasználóikat, másrészt olyan társadalmi károkkal jár, mint a dezinformáció, a diszkrimináció, vagy választói csoportok elnyomása. A képviselő szerint ez az üzleti modell alapjaiban elhibázott.
A Meta tavaly novemberben jelentette be, hogy megszünteti annak lehetőségét, hogy a hirdetéseket olyan érzékeny tulajdonságok alapján célozhassák a hirdetők, mint a felhasználók egészségi állapota, szexuális orientációja, vallása vagy politikai nézetei.