Élőben, az X-Faktor alatt váltott nevet és arculatot az RTL
2022. október 22. 22:00
A csatorna 25 év után elhagyta nevéből a „Klub”-ot.
25 évvel ezelőtt, 1997 októberében indult el a kereskedelmi televíziózás Magyarországon az RTL Klub első adásával. A negyedszázados évforduló és születésnap alkalmából – csatlakozva az anyavállalat RTL Group egységes európai arculatához – a magyar RTL megjelenése és brandje idén ősszel teljesen megújul, ennek részeként 25 év után megváltozik az anyacsatorna neve és logója is: október 22-től RTL Klub helyett RTL-nek hívják majd a tévéadót. Magyarország egyik első tévécsatornája az idei X-Faktor első élő adásában váltott nevet és arculatot.
Az RTL szeptemberben bejelentett, és jelenleg is zajló arculatváltása újabb fontos állomáshoz ért. Szombat este, az idei X-faktor első Élő show-jában Magyarország egyik első kereskedelmi csatornája elbúcsúzott a kezdetek óta használt RTL Klub elnevezéstől és RTL-ként folytatja. Nemcsak a csatorna neve változott, de a logó és a csatornaarculat is teljesen átalakult. A médiatörténeti pillanatot a nézők élőben élhették át.
Miller Dávid a showműsor első reklámblokkja előtt személyes emlékeit felidézve vezette fel az átalakulást:
25 évvel ezelőtt, amikor ez a logó először jelent meg a képernyő felső sarkában, és a csatorna megkezdte működését Magyarországon, én egy éves voltam, a versenyzőink pedig még meg sem születtek. Nem túlzás azt állítani, hogy az RTL Klubbal együtt nőttem fel, és nem csak én, hanem az egész ország. Műsoraink mindenki otthonában ott voltak, és sok szép pillanatot okoztak a nézőknek.
Az RTL új arculatának legfőbb karakterjegye a sokféleség és a változatosság. A színes, minden helyzetben változó logót az RTL változatos és sokszínű tartalmai, arcai, műsorai formázzák. Az új arculati elemekkel az X-faktor első reklámblokkjában találkozhattak először a nézők. Ezek egy részében az RTL meghatározó képernyősei is szerepelnek, íme egy kis ízelítő:
A változások csak az elnevezéseket és az arculati elemeket érintik, az RTL főcsatornájának tartalmi zsánerei és egyéb, nem arculati jellemzői változatlanok maradnak. A következő hetekben, az anyacsatornához hasonlóan, több lépcsőben szinte minden adó és digitális termék arculatot vált majd.