Megszólalt az MNB az Apple botránya kapcsán: Na innentől fogyott el a türelmünk
2024. július 2. 11:57
Múlt héten óriási botrányba lett abból, hogy az Apple téves levonások egész sorozatát indította el azoknál, akiknek az App Store-ban regisztrált bankkártyájuk van. Miközben ők nem vásároltak semmit. Az Apple azóta kidolgozta az eljárásrendet a hiba kezelésére, és a tévesen levont összegeket elkezdték visszautalni a felhasználóknak. A jegybank szóvivője szerint továbbra is biztonságos az online fizetési rendszer.
Binder István, a Magyar Nemzeti Bank szóvivője volt kedden a Reggeli vendége – a pénzügyi szakember fontosnak tartotta már az elején leszögezni, hogy a téves kártyaterheléseket okozó probléma nem a magyar bankoknál keletkezett. A rossz hír az, hogy az Apple nemzetközi kártyaelfogadó rendszere gyakorlatilag önálló életre kelt; korábbi, valós tranzakciókat végzett el újra a rendszer, két óra alatt 780 000 alkalommal.
Az ügyfelek ezeket a tranzakciókat szinte azonnal jelentették a bankjuknak, akik ilyenkor kötelesek az ügyet 24 órán belül kivizsgálni, és ha nem az ügyfél súlyos gondatlansága eredményezte a problémát, akkor a banknak vissza kell adnia a pénzt.
Bizony voltak olyan bankok, akik ezt nem tették meg időben – na innentől fogyott el az ügyfelek türelme, meg a mi türelmünk is
– mondta a jegybanki szóvivő. Az MNB meg fogja vizsgálni, hogyan kezelték ezeket az ügyeket a bankok, és ha tömegesen fordult elő, hogy egy bank nem megfelelően reagált a panaszokra, akár büntetést is kaphatnak.
Az interjúból kiderül még,
- hogy áll most a visszafizetés,
- megrogyhat-e a közbizalom emiatt az online fizetésben,
- és hogy milyen garanciák védik a fogyasztókat az ilyen esetekben.