Reggeli

Megszólalt az MNB az Apple botránya kapcsán: Na innentől fogyott el a türelmünk

rtl.hurtl.hu

2024. július 2. 11:57

Múlt héten óriási botrányba lett abból, hogy az Apple téves levonások egész sorozatát indította el azoknál, akiknek az App Store-ban regisztrált bankkártyájuk van. Miközben ők nem vásároltak semmit. Az Apple azóta kidolgozta az eljárásrendet a hiba kezelésére, és a tévesen levont összegeket elkezdték visszautalni a felhasználóknak. A jegybank szóvivője szerint továbbra is biztonságos az online fizetési rendszer.

Binder István, a Magyar Nemzeti Bank szóvivője volt kedden a Reggeli vendége – a pénzügyi szakember fontosnak tartotta már az elején leszögezni, hogy a téves kártyaterheléseket okozó probléma nem a magyar bankoknál keletkezett. A rossz hír az, hogy az Apple nemzetközi kártyaelfogadó rendszere gyakorlatilag önálló életre kelt; korábbi, valós tranzakciókat végzett el újra a rendszer, két óra alatt 780 000 alkalommal.

Az ügyfelek ezeket a tranzakciókat szinte azonnal jelentették a bankjuknak, akik ilyenkor kötelesek az ügyet 24 órán belül kivizsgálni, és ha nem az ügyfél súlyos gondatlansága eredményezte a problémát, akkor a banknak vissza kell adnia a pénzt.

Bizony voltak olyan bankok, akik ezt nem tették meg időben – na innentől fogyott el az ügyfelek türelme, meg a mi türelmünk is

– mondta a jegybanki szóvivő. Az MNB meg fogja vizsgálni, hogyan kezelték ezeket az ügyeket a bankok, és ha tömegesen fordult elő, hogy egy bank nem megfelelően reagált a panaszokra, akár büntetést is kaphatnak.

Az interjúból kiderül még,

  • hogy áll most a visszafizetés,
  • megrogyhat-e a közbizalom emiatt az online fizetésben,
  • és hogy milyen garanciák védik a fogyasztókat az ilyen esetekben.

 

#Reggeli#rtl#adásrészletek#Videó#binder istván#magyar nemzeti bank#mnb#szóvivő#apple#apple pay#app store#levonás#terhelés#hiba#botrány

Címlapról ajánljuk