Itt a Lidl első boltja, ahol egy gramm élelmiszer sincs

rtl.hurtl.hu

2025. augusztus 5. 16:00

A Lidl egy merőben szokatlan bolttal rukkolt elő Németországban: Lottstettenben olyan üzletet nyitott, ahol nincs tej, kenyér vagy kávé. Az új formátum kizárólag saját márkás, nem élelmiszer jellegű termékeket kínál – és ezzel egy egészen új vásárlási élményt teremt. De vajon mi áll a koncepció mögött?

Nem árulnak kenyeret, se tejet – mégis Lidl a neve

A Lidl történetében először olyan boltot nyitott, ahol egyetlen élelmiszer sincs a polcokon. Az új üzlet a németországi Lottstettenben nyílt meg, közvetlenül a svájci határ közelében, egy hagyományos Lidl diszkonttal szemben.

Az üzlet neve: „Otthon és Lakberendezés”. Itt csak és kizárólag nem élelmiszer jellegű termékeket kínálnak, méghozzá a Lidl saját márkái alól.

Mi mindent lehet itt kapni?

A bolt mintegy 500 négyzetméteren működik, és a kínálat a szokásos heti akciókhoz képest sokkal állandóbb, bővebb és fókuszáltabb.

Ezek a termékcsoportok elérhetők:

  • Háztartási kisgépek (Silvercrest)
  • Barkácseszközök (Parkside)
  • Textil, ruházat (Esmara, Livergy)
  • Gyermekjátékok (Playtive)
  • Baba-mama termékek (Lupilu)
  • Lakberendezési dekoráció (Livarno)
  • Sportfelszerelések (Crivit)

Miért nyit most ilyen boltot a Lidl?

Az élelmiszer-melletti termékkategóriák eddig is jelentős bevételi forrást jelentettek a Lidlnek. A cég már Belgiumban is próbálkozott egy csak Lupilu márkát kínáló ideiglenes bolttal, Magyarországon és Lengyelországban pedig Parkside barkácsáruházakat nyitottak tesztjelleggel.

Ez a mostani lépés azonban új szint:

  • nem ideiglenes
  • nem kampányalapú
  • és nem márkára szűkített

A Lidl korábban barkácsüzletet nyitott Magyarországon

Komoly befektetések jeleznek új stratégiát

A Lidl láthatóan új piaci szegmensre lő, és nem aprózza el a marketinget sem:

Itt a Lidl első boltja, ahol egy gramm élelmiszer sincs
Arnold Schwarzenegger a Parkside márka nagyköveteként 

Mindez azt mutatja, hogy a vállalat nemcsak heti akciókban, hanem saját márkás életmód-kínálatban is hosszú távra tervez.

Mi ebben az újdonság?

A diszkontláncok eddig főként élelmiszerrel próbálták bevonzani a vásárlókat, a nem élelmiszer jellegű áruk pedig „mellékes” ajánlatként jelentek meg. Most viszont ezek váltak főszereplővé.

Lottstettenben ez már valóság:

  • Nem kell bevásárlókocsi.
  • Nem kell sorban állni a kasszánál egy doboz tejjel.
  • Nincs tej, kenyér, kávé – csak gépek, szerszámok, textilek.

És mi jön ezután?

A kérdés most az, hogy a vásárlók vevők lesznek-e egy olyan Lidlre, ami inkább hasonlít egy otthon-áruházra, mint egy élelmiszerboltra.

Egyelőre nincs hír arról, hogy hasonló bolt Magyarországon is nyílna – de ha a koncepció működik, ez csak idő kérdése lehet.

Képek forrása: ITT, pexels.com

Melegíts be az új szezonra! Streameld az UEFA Szuperkupa döntőt augusztus 13-án 20:15-kor az RTL+ Premiumon!