Itt a Lidl első boltja, ahol egy gramm élelmiszer sincs
2025. augusztus 5. 16:00
A Lidl egy merőben szokatlan bolttal rukkolt elő Németországban: Lottstettenben olyan üzletet nyitott, ahol nincs tej, kenyér vagy kávé. Az új formátum kizárólag saját márkás, nem élelmiszer jellegű termékeket kínál – és ezzel egy egészen új vásárlási élményt teremt. De vajon mi áll a koncepció mögött?
Nem árulnak kenyeret, se tejet – mégis Lidl a neve
A Lidl történetében először olyan boltot nyitott, ahol egyetlen élelmiszer sincs a polcokon. Az új üzlet a németországi Lottstettenben nyílt meg, közvetlenül a svájci határ közelében, egy hagyományos Lidl diszkonttal szemben.
Az üzlet neve: „Otthon és Lakberendezés”. Itt csak és kizárólag nem élelmiszer jellegű termékeket kínálnak, méghozzá a Lidl saját márkái alól.
Mi mindent lehet itt kapni?
A bolt mintegy 500 négyzetméteren működik, és a kínálat a szokásos heti akciókhoz képest sokkal állandóbb, bővebb és fókuszáltabb.
Ezek a termékcsoportok elérhetők:
- Háztartási kisgépek (Silvercrest)
- Barkácseszközök (Parkside)
- Textil, ruházat (Esmara, Livergy)
- Gyermekjátékok (Playtive)
- Baba-mama termékek (Lupilu)
- Lakberendezési dekoráció (Livarno)
- Sportfelszerelések (Crivit)
Miért nyit most ilyen boltot a Lidl?
Az élelmiszer-melletti termékkategóriák eddig is jelentős bevételi forrást jelentettek a Lidlnek. A cég már Belgiumban is próbálkozott egy csak Lupilu márkát kínáló ideiglenes bolttal, Magyarországon és Lengyelországban pedig Parkside barkácsáruházakat nyitottak tesztjelleggel.
Ez a mostani lépés azonban új szint:
- nem ideiglenes
- nem kampányalapú
- és nem márkára szűkített
A Lidl korábban barkácsüzletet nyitott Magyarországon
Komoly befektetések jeleznek új stratégiát
A Lidl láthatóan új piaci szegmensre lő, és nem aprózza el a marketinget sem:
- Arnold Schwarzenegger lett a Parkside arca
- az UEFA-labdarúgóbajnokság hivatalos partnere lett a Lidl
- profi kerékpárcsapatot is támogatnak
Mindez azt mutatja, hogy a vállalat nemcsak heti akciókban, hanem saját márkás életmód-kínálatban is hosszú távra tervez.
Mi ebben az újdonság?
A diszkontláncok eddig főként élelmiszerrel próbálták bevonzani a vásárlókat, a nem élelmiszer jellegű áruk pedig „mellékes” ajánlatként jelentek meg. Most viszont ezek váltak főszereplővé.
Lottstettenben ez már valóság:
- Nem kell bevásárlókocsi.
- Nem kell sorban állni a kasszánál egy doboz tejjel.
- Nincs tej, kenyér, kávé – csak gépek, szerszámok, textilek.
És mi jön ezután?
A kérdés most az, hogy a vásárlók vevők lesznek-e egy olyan Lidlre, ami inkább hasonlít egy otthon-áruházra, mint egy élelmiszerboltra.
Egyelőre nincs hír arról, hogy hasonló bolt Magyarországon is nyílna – de ha a koncepció működik, ez csak idő kérdése lehet.
Képek forrása: ITT, pexels.com
Melegíts be az új szezonra! Streameld az UEFA Szuperkupa döntőt augusztus 13-án 20:15-kor az RTL+ Premiumon!