Műtét utáni transznemű férfival reklámozott a Magyarországon is jelenlévő kávézólánc, bojkottal fenyegetik őket
2023. augusztus 1. 17:35
Vannak, akik azzal vádolják őket, hogy „egy komplex, veszélyes műtétet” dicsőítenek, vannak, akik csak simán transzfóbok.
Komoly kritikák érik a Costa Coffee nevű, Magyarországon is jelenlévő kávézóláncot az Egyesült Királyságban, mert egyik, a cég járművein látható reklámjuk egy masztektómián, azaz a mellek eltávolításán átesett transznemű férfit ábrázol, akinek műtéti sebhelyei is jól láthatóak, írja az Independent.
A céget azzal vádolták meg a közösségi médiában, hogy „egy komplex, veszélyes műtétet” dicsőítenek, illetve a transznemű emberek létét tagadó felhasználók is hallatták a hangukat. A kávézólánc válaszában azt közölte, hogy kiállnak a kép használata mellett, mivel az „a befogadást mutatja és ünnepli”. Hozzátették, hogy a grafika nem új: még a tavalyi pride hónapra készítették.
Az Egyesült Királyságban már politikusok és tévés véleményvezérek is megosztották véleményüket az ügyben. A Talk TV-nek nyilatkozó, munkáspárti Lloyd Russel-Moyle például kiállt a Costa mellett, míg a Julia Hartley-Brewer viszont olyan egy masztektómián átesett embert mutogatni, mint egy olyasvalakit, aki saját akaratából levágja a kezét.
Laurence Fox londoni polgármesterjelölt szerint viszont a kép a „fiatalok megcsonkítását” reklámozza. A hozzá hasonló véleményen lévőknek köszönhetően a Twitteren egyre népszerűbb kezd lenni a #BoycottCostaCoffee hashtag.
Nyitókép: Twitter