Amszterdam elrettentő kampánnyal próbálja távol tartani a fiatal brit turistákat
2023. március 29. 17:14
A hatalmas forgalomra a helyiek régóta panaszkodnak, ezért most reklámkampánnyal rettentenék el a brit turistákat. Hétvégétől a bordélyházak és a bárok korábban zárnak a holland fővárosban, májustól pedig tilos lesz marihuánát szívni a vörös lámpás negyedben.
Amszterdam önkormányzata digitális reklámkampányt indít, amellyel azt szeretnék elérni, hogy a 18 és 35 év közötti fiatalok távol maradjanak Európa legforgalmasabb bulivárosától – számol be róla a BBC.
A 883 ezer lakosú Amszterdam a világ egyik leglátogatottabb városa: évente csaknem 20 millió ember, köztük egymillió brit keresi fel. Az utóbbi évtizedekben a holland főváros – nem meglepő módon – a fiatalok zarándokhelyévé vált, hiszen legális a kannabisz fogyasztása, valamint bordélyházak működnek a vörös lámpás negyedben.
Az Egyesült Királyságban számtalan utazási iroda kínál legénybúcsús hétvégéket, hajókirándulásokat korlátlan italfogyasztással, vagy éppen kocsmatúrát a vörös lámpás negyedben.
A hatalmas forgalomra a helyiek régóta panaszkodnak, a brit turisták pedig különösen vadak szoktak lenni a lakosok szerint: csatornákba hánynak, olykor meztelenre vetkőznek vagy verekednek az utcákon.
A helyzet mostanra lépéskényszerbe hozta a városvezetést. A reklámkampány online hirdetésekből áll majd – amelyek a túlzott drog- és alkoholfogyasztás kockázataira hívják fel a figyelmet – és akkor jelennek meg, amikor a britek olyan kifejezésekre keresnek a neten, mint a „legénybúcsú”, az „olcsó szállás” vagy a „kocsmázás Amszterdamban”. Az ötlet kritikusai szerint viszont a kampány diszkriminatív, valamint sztereotípiákon alapul.
A filmben mindenesetre bevetettek mindent bilincseléstől fogdában térdeltetésig, hogy elrettentsék a brit fiatalokat, a végső üzenet pedig meglehetősen egyértelmű: stay away, azaz maradj távol!