Külföld

Megszólalt a Wizz Air a Párizsban faképnél hagyott utasok ügyében

rtl.hurtl.hu

2022. június 25. 18:31

A légiirányításnál jelentkező személyzethiány miatt járataik késéseket halmoztak fel, emiatt az utolsó, párizsi járattal már nem tudtak visszaindulni a kollégáik a repülőtér bezárása előtt.

Mint korábban megírtuk, péntek este otthagyta Párizsban a Budapestre készülő utasokat a Wizz Air anélkül, hogy szállást, segítséget vagy rendes tájékoztatást nyújtott volna nekik.

A történtekre válaszul a Wizz Air közleményt juttatott el a Blikkhez, amelyben azt írják, a cég csakúgy, mint a légiközlekedés többi szereplője, mindent megtesz azért, hogy az utasok a lehető legkisebb időbeli csúszással érhessék el úti céljukat. „Azonban a szektorban – különösen a légiforgalmi irányításban, a földi műveletekben, a poggyászkezelésben, a biztonsági szolgálatoknál és a repülőtereken – széles körben tapasztalható munkaerőhiány miatt előfordulhatnak kisebb-nagyobb, legtöbbször a légitársaságunkon kívül álló okokból eredő fennakadások és késések. Sajnos minél nagyobb egy-egy késés, a szigorú repülésbiztonsági szabályozások – mint például a légiszemélyzet munkaidejének pontos betartása vagy a repülőtéri résidők rugalmatlansága – miatt annál nagyobb az esély a járattörlésre.

Ebben az esetben is hasonló történt: a légiirányításnál jelentkező személyzethiány miatt járataink késéseket halmoztak fel, emiatt az utolsó, párizsi járattal már nem tudtak visszaindulni kollégáink a repülőtér bezárása előtt."

Hozzáteszik, hogy a várható késésről, majd a járattörlésről SMS-ben és e-mailben tájékoztatták utasaikat, akiktől ezúton is szeretnének elnézést kérni a kellemetlenségek miatt. Csalódottságukat teljes mértékben megértik, hiszen a hosszú bezártság után mindenki újra át szeretné élni a szabad utazás élményét, és a Wizz Airnél mindent meg is tesznek ennek érdekében – írták. 

„Járattörlés esetében a helyszínen utasainkról egy velünk szerződésben álló cég gondoskodik, melynek feladata az utasok megfelelő ellátása. A cikkben említett helyzetet kivizsgáljuk és ha a velünk szerződésben álló cég oldaláról bármilyen mulasztás történt, megtesszük a szükséges lépéseket” – fogalmaztak.

A Wizz Air szerint a járat törlése kapcsán utasaik számára többféle lehetőséget is felkínáltak, beleértve a Wizz Air alternatív járatait, a jegyár teljes visszatérítését, vagy annak 120 százalékos jóváírását az utas WIZZ-számláján – utóbbiak esetében azon vannak, hogy minden kérést legkésőbb egy héten belül feldolgozzanak. A járattörlésből fakadó károkat a Wizz Air megtéríti, emellett érintett utasaik a visszatérítésen felül a jogszabályban meghatározott kártérítési összeg megfizetését is igényelhetik, amelyhez a kérelmet a wizzair.com weboldalon nyújthatják be” – zárták a közleményt.

Nyitókép: C. V. Grinsven / SOPA Images / LightRocket / Getty Images

#Külföld#wizzair#repülés#légitársaság#párizs#vizsgálat