Meztelen női mellekkel reklámozta új sportmelltartóit az Adidas, fel is jelentették
2022. május 11. 22:10
Pedig a német cég szerint éppen arra hívták fel a figyelmet, hogy mennyire sokféle mell létezik. Az ellenzők szerint viszont így tárgyiasították a nőket.
Betiltották a német Adidas sportszergyártó reklámplakátjait, amelyeken meztelen mellek fotói szerepeltek – számolt be a hírről a BBC.
Egy Twitter-bejegyzésben és két, Nagy-Britanniában megjelent plakáton tucatnyi, különböző bőrszínű, alakú és méretű női mell rácsos formátumú képei jelentek meg.
Azonban a brit reklámszabályozásért felelős hivatal mindhárom változatot alkalmasnak találta arra, hogy széles körben megbotránkozást keltsen.
Pedig az Adidas brit szóvivőjének érvelése szerint a reklámok éppen a mellek sokféleségét mutatják meg, és hogy ezért mennyire fontos a megfelelő sportmelltartók használata. Emiatt a cég továbbra is büszkén kiáll az üzenet mellett, amelyet továbbra is megjelenít a weboldalán. A kép eredeti formájában például itt megtekinthető.
A Twitter-bejegyzést még februárban tették közzé a következő szöveggel:
Hisszük, hogy a nők mellei minden formában és méretben megérdemlik a támogatást és a kényelmet. Éppen ezért az új sportmelltartó-választékunk 43 fazont tartalmaz, így mindenki megtalálhatja a számára megfelelőt.
Ezután a reklámfelügyelethez 24 panasz érkezett, miszerint a reklámban a meztelenség indokolatlan volt, a nőket szexualizálta, és testrészekre redukálva tárgyiasította őket. A plakátokkal kapcsolatban azzal érveltek a panaszosok, hogy a plakátokat nem helyénvaló olyan helyekre kifüggeszteni, ahol gyerekek láthatják azokat.
A brit hatósági döntéssel szemben a Twitter azt közölte, hogy nem sértette meg a felhasználási feltételeket az Adidas tweetje.
A német cég szerint a képeket megvágták a modellek személyazonosságának védelme és biztonságuk garantálása érdekében, továbbá az összes modell önként vállalta a reklámban való szereplést, és támogatta a reklám céljait.
Nyitókép: Adidas