Segítség helyett fenyegetést kapott a mozgássérült fiú családja és nem szállhattak fel a Ryanair gépére Budapesten
2023. július 9. 19:25
Mozgássérült fiukkal nem engedték őket a sor elejére a reptéren, nem hívták a segítő szolgálatot, és hosszas ügyintézés után végül lezárták előttük a repülőhöz vezető kaput. Ezt mesélte az az anya, aki 9 fős családjával Ciprusra szeretett volna repülni pénteken a Ryanair járatával. Csak másnap jutottak el a szigetre, újabb repülőjegyek vásárlása után, ami miatt hatszázezer forintos kár érte őket a nő szerint. A Ryanair a hétvégére tekintettel időt kért az RTL Híradótól, amíg utánanéznek az ügynek.
Radosék álma egy nagy családi nyaralás volt a nagyszülőkkel és a külföldön élő hozzátartozókkal. Régóta tervezték a Ciprusi utat – mesélte az édesanya, Rados Ágnes az RTL Híradónak. A nő nem most repült először mozgássérült fiával.
A földi asszisztenciának időben oda kell érni, hogy segítsenek nekünk, mert mindig kérünk ilyen segítséget, hogy ne kelljen a kerekesszékkel végigállni a sorokat, és ne tartsunk fel mást
– mondta az édesanya. Ez most is így történt. Időben kiértek a reptérre, és látva a rengeteg sorban álló embert, előre mentek mozgássérült fiukkal, és kérték az igényelt reptéri segítőt. Itt érte őket az első meglepetés.
A hölgy nem azt mondta, hogy jó akkor maradjon itt, és akkor annak rendje módja szerint előre vesszük, hanem közölte, hogy nincs priority lehetősége, álljunk be a sor végére.
Nem mertek vele vitatkozni, mert állítólag „ideges volt, asztalra csapott, látszott rajta, hogy nincs jó passzban.”
Több, mint 40 perc után kerültek sorra. Az ügyintéző tanácstalanul nézett a kerekesszékes fiúra. Hívott segítséget, mert bevallása szerint nem csinált még ilyen feladatot. Közben Ágnes kislánya a barátnőjével és annak lányával gyorsan becsekkolt, hogy tudják jelezni a kapunál, miért késlekednek a többiek.
Amikor láttam, hogy anyuék még mindig nincsenek sehol, ott nagyon frusztrált is voltam, hogy mi van most, ha gép nélkülük indul el, és én itt maradok
– mondta Ágnes kislánya.
Segítség helyett fenyegetés
Nagysokára sikerült mindenkinek becsekkolni, de már késő volt. Hiába rohantak keresztül a reptéren nagyszülőkkel, kerekesszékkel a kapuig.
Közölték, hogy mi már nem szállunk fel, de nemcsak mi, hanem előttünk összesen harminc embert hagytak akkor ott a terminálon
– mesélte az édesanya, aki hiába mondta, hogy nem ők tehetnek a késlekedésről.
A kapunál az úriember látta a gyermekemet, látta, hogy kerekesszékes mozgássérült gyermekkel érkezünk, semmi, nulla emóció, semmi. Én azt is mondtam, hogyha másból nem, akkor emberségből, emberségből! Akkor azért cselekedjen! Segítsen nekünk ezt megoldani!
Nem segített. Annyit tett, hogy leszállíttatta a gépről a kislányukat, és megfenyegette Ágnest, hogy feljegyzést ír róla, mert kiabál, és agresszíven viselkedik.
Nem biztos, hogy a legszebb szavakat használtam, de nem kellett kihívni hozzám a rendészetet, nem volt tettlegesség, nem tettem semmiben és senkiben kárt
– mesélte az esetről Ágnes.
Mégis ezzel indokolták, hogy nem kaphatnak ingyen új jegyeket egy másik Ryanair járatra. Így 245 ezer forintot kellett kifizetniük. Bár Ágnes szerint összesen legalább 600 ezer forint a káruk.
A Budapest Airport bocsánatot kért tőlük, a Ryanair viszont az RTL Híradónak írt levelében időt kért az ügy kivizsgálására.
„Megalázottan és mérgesen”
Az RTL Híradó szombaton egy másik esetről is beszámolt, ami szintén egy mozgáskorlátozott emberrel esett meg a Ryanair járatán.
Két választási lehetőséget kapott: marad Milánóban, vagy kerekesszéke akkumulátora nélkül utazik haza Budapestre. A férfi egy koncertre utazott a múlt héten az olasz városba. Kártérítést és sérelemdíjat kér a Ryanairtől, mert nem érti, hogy ha odafelé szabályszerű volt az akkumulátor szállítása, akkor hogyan foglalhatták le a visszaút előtt. A légitársaság egyelőre nem reagált a panaszra.