Híradó

A Wizz Air elismerte: az utasok egy része nem, vagy csak késve kaphatott tájékoztatást

Barsi FanniBarsi Fanni

2023. április 10. 19:14

Hazudott a légitársaság, és nem szólt nekik arról, hogy átfoglalhatják a jegyüket: ezt állítja több utas is, akiket a Wizz Air Madeira helyett Spanyolországba, aztán Budapestre vitt a múlt héten. A nyaralásuk elmaradt. Van, akinek milliós a kára. Azt szeretnék, ha a légitársaság megtérítené a lefoglalt szállásokat és programokat. A Wizz Air szerint azok az utasok, akik utazási irodán vagy közvetítőn keresztül vettek repülőjegyet, lehetséges, hogy nem, vagy csak késve kaptak tájékoztatást.

Körbe-körbe repült a Wizz Air gépe Madeira fölött április elején, miután az erős szél miatt nem tudott leszállni, ezért Tenerifén landolt. Másnap az utasok a repülőtéren órákat várakoztak, amíg megtudták, mi lesz velük – erről a légitársaság kommunikációs vezetője beszélt az RTL Híradónak múlt héten.

Két opciót ajánlottunk fel az utasoknak, az egyik az az, hogy ottmaradhatnak Tenerifén, és a későbbi járatra átfoglalhatják a jegyüket, vagy hazautazhatnak Budapestre

– mondta akkor Rato András.

Most ezt írásban megerősítették, de hozzátették: 

azok az utasok, akik utazási irodán vagy közvetítőn keresztül vettek repülőjegyet, lehetséges, hogy nem, vagy csak késve kaptak tájékoztatást.

A Híradónak nyilatkozó egyik utas azonban közvetlenül a Wizz Airnél foglalt repülőjegyet, és ő is azt mondja, sem szóban, sem írásban nem ajánlották fel neki a jegyek átfoglalását.

Egyszerűen nem igaz az, amit a Wizz Air állít. Senkinek nem érkezett sem emailben, sem pedig sms-ben olyan üzenet, hogy átfoglalhatja a jegyét

– meséli Bölcsik István.

Többen úgy tudják, nem sokkal a hazaindulás után már lecsendesedett a szél a portugál sziget fölött, így ha még néhány órát vár a légitásaság, akkor át tudták volna vinni őket Madeirára.

A radarokon is vissza lehet követni, hogy valamennyire már üzemelt a repülőtér, tehát a Wizz Air meg sem próbálta azt, hogy mi elérjünk a célországba

– mondta egyikük.

A Wizz Air erre úgy reagált: ha a gép továbbra is Tenerifén várja, hogy kedvezőbbé váljon az időjárás, akkor több, ezzel a géppel beütemezett járatot kellett volna törölni Budapestről.

Csaknem 200 utas egy Facebook csoportba szerveződve beszéli meg, hogyan tovább. Itt van, aki arról írt, milliós a kára. Szeretnék, ha a légitársaság megtérítené a lefoglalt szállások és programok árát.

Közben a BBC megírta, hogy a brit Polgári Repülési Hatóság szerint a Wizz Air produkálta a legtöbb késést az Angliából induló légitársaságok közül tavaly. Átlagosan 46 percet csúsztak a gépeik. A vállalat erre úgy reagált, hogy a munkaerőhiány miatt volt a légitásaság kevésbé pontos. Hozzátették: az Angliából induló járatok késéseit idén már több mint 40 százalékkal csökkentették.

#Híradó#Videó#légitársaság#hazugság#utasok#wizz air#top hírek#Belföld#ma

Címlapról ajánljuk